SYSLOVÁ, Zora. Kvalitní škola - kvalitní učitel. In Pedagog a dítě současnosti III. 2024. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Kvalitní škola - kvalitní učitel |
Název anglicky | Quality school - quality teacher |
Autoři | SYSLOVÁ, Zora. |
Vydání | Pedagog a dítě současnosti III. 2024. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Kvalita; mateřská škola; učitel mateřské školy |
Klíčová slova anglicky | Quality; Kindergarten; Preschool teacher |
Změnil | Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 4. 5. 2024 16:14. |
Anotace |
---|
Kvalita předškolního vzdělávání je diskutovaná od konce 20. století. OECD ji vnímá ve dvou rovinách: procesuální a strukturální. Kvalitní učitel je hlavním prediktorem kvality předškolního vzdělávání. V České republice vzniklo několik kompetenčních modelů, které akcentují kvalitu učitele jako reflektivního praktika. V tomto ohledu jsou požadavky na dovednosti učitele formulované i v inovovaném Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. |
Anotace anglicky |
---|
The quality of preschool education has been discussed since the end of the 20th century. The OECD perceives it on two levels: procedural and structural. A quality teacher is the main predictor of the quality of preschool education. Several competence models have been created in the Czech Republic, which emphasize the quality of the teacher as a reflective practitioner. In this respect, the requirements for the teacher's skills are also formulated in the innovative Framework Educational Program for Preschool Education. |
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 15:21