2024
Mody učení dospělých
NOVOTNÝ, Petr a Miroslava DVOŘÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Mody učení dospělých
Autoři
NOVOTNÝ, Petr a Miroslava DVOŘÁKOVÁ
Vydání
1. vyd. Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, od s. 227-241, 14 s. 2024
Nakladatel
Grada
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-271-3914-9
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 5. 2024 21:25, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Anotace
V originále
Tato kapitola prezentuje soudobé teorie učení synteticky, z pohledu individuálních modů, tedy způsobů učení se dospělých. Jarvis pojmenoval závazek vzdělavatele, když konstatuje, že základním cílem vzdělávání je pomoci učícímu stát se v učení nezávislým. Inspirováni Jarvisem postupujeme v dalším výkladu od řízeného učení přes učení facilitované, dále sebeřízené až k učení přirozeně se objevujícímu.