C 2024

Mody učení dospělých

NOVOTNÝ, Petr a Miroslava DVOŘÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Mody učení dospělých

Autoři

NOVOTNÝ, Petr a Miroslava DVOŘÁKOVÁ

Vydání

1. vyd. Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, od s. 227-241, 14 s. 2024

Nakladatel

Grada

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-271-3914-9

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 5. 2024 21:25, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato kapitola prezentuje soudobé teorie učení synteticky, z pohledu individuálních modů, tedy způsobů učení se dospělých. Jarvis pojmenoval závazek vzdělavatele, když konstatuje, že základním cílem vzdělávání je pomoci učícímu stát se v učení nezávislým. Inspirováni Jarvisem postupujeme v dalším výkladu od řízeného učení přes učení facilitované, dále sebeřízené až k učení přirozeně se objevujícímu.