2024
Inclusion of Ukrainian Сhildren with Special Educational Needs (from among displaced people) in the Czech Republic
KLOPOTA, Olha a Yevhenii KLOPOTAZákladní údaje
Originální název
Inclusion of Ukrainian Сhildren with Special Educational Needs (from among displaced people) in the Czech Republic
Autoři
KLOPOTA, Olha (804 Ukrajina, domácí) a Yevhenii KLOPOTA (804 Ukrajina, domácí)
Vydání
New Educational Review, Adam Marszalek Publishing House, 2024, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV
RIV/00216224:14410/24:00135976
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
EID Scopus
2-s2.0-85191531344
Klíčová slova anglicky
disability; displaced people; inclusion; special educational needs (SEN)
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2025 15:27, Mgr. Daniela Marcollová
Anotace
V originále
The article presents the results of a study of the peculiarities and difficulties of educational and social inclusion of Ukrainian children with special educational needs who found protection from the war in the Czech Republic. The sample was formed according to the criteria we defined. The results obtained using a semi-structured interview testify to the social significance of the outlined problem. They can be used to develop ways and resources to increase the effectiveness of including of Ukrainian children with special educational needs and their self-realisation in European society