J 2024

Inclusion of Ukrainian Сhildren with Special Educational Needs (from among displaced people) in the Czech Republic

KLOPOTA, Olha a Yevhenii KLOPOTA

Základní údaje

Originální název

Inclusion of Ukrainian Сhildren with Special Educational Needs (from among displaced people) in the Czech Republic

Autoři

KLOPOTA, Olha (804 Ukrajina, domácí) a Yevhenii KLOPOTA (804 Ukrajina, domácí)

Vydání

New Educational Review, Adam Marszalek Publishing House, 2024, 1732-6729

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.149 v roce 2012

Kód RIV

RIV/00216224:14410/24:00135976

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

EID Scopus

2-s2.0-85191531344

Klíčová slova anglicky

disability; displaced people; inclusion; special educational needs (SEN)

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2025 15:27, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The article presents the results of a study of the peculiarities and difficulties of educational and social inclusion of Ukrainian children with special educational needs who found protection from the war in the Czech Republic. The sample was formed according to the criteria we defined. The results obtained using a semi-structured interview testify to the social significance of the outlined problem. They can be used to develop ways and resources to increase the effectiveness of including of Ukrainian children with special educational needs and their self-realisation in European society