PROKSCHOVÁ, Daniela a Roman ŠVAŘÍČEK. Citlivá témata v občanské nauce a základech společenských věd. In Konference Vzdělávání a vědění jako mosty k odolné společnosti. Senát Parlamentu České republiky. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Citlivá témata v občanské nauce a základech společenských věd
Autoři PROKSCHOVÁ, Daniela (203 Česká republika) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Konference Vzdělávání a vědění jako mosty k odolné společnosti. Senát Parlamentu České republiky, 2024.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky kontroverzní témata; citlivá témata; občanská nauka; základy společenských věd; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky controversial issues; sensitive issues; civics; fundamentals of social sciences
Změnil Změnil: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Změněno: 16. 5. 2024 10:54.
Anotace
Prezentace zkoumá kontroverzní a citlivá témata v rámci občanské nauky a základů společenských věd. Klade důraz na rozdílné přístupy učitelů k začleňování těchto témat do výuky a identifikuje hlavní výzvy, se kterými se učitelé setkávají. Prezentace navrhuje metody, jak efektivně začleňovat kontroverzní témata do školního kurikula s cílem podporovat kritické myšlení a občanskou participaci žáků. Diskutuje o významu poskytování didaktické podpory a školení pro učitele, aby mohli citlivě a efektivně řešit tato témata ve výuce.
Anotace česky
This presentation examines controversial and sensitive topics within civic education and social science foundations. It highlights the various approaches teachers take to integrate these topics into their teaching and identifies the primary challenges they face. The presentation proposes methods for effectively incorporating controversial topics into the school curriculum to promote critical thinking and civic participation among students. It discusses the importance of providing pedagogical support and training for teachers to address these topics sensitively and effectively in the classroom.
Návaznosti
LX22NPO5101, projekt VaVNázev: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (Akronym: SYRI)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, 5.1 EXCELES
VytisknoutZobrazeno: 7. 6. 2024 06:37