p 2024

Citlivá témata v občanské nauce a základech společenských věd

PROKSCHOVÁ, Daniela a Roman ŠVAŘÍČEK

Základní údaje

Originální název

Citlivá témata v občanské nauce a základech společenských věd

Autoři

PROKSCHOVÁ, Daniela (203 Česká republika) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Konference Vzdělávání a vědění jako mosty k odolné společnosti. Senát Parlamentu České republiky, 2024

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

kontroverzní témata; citlivá témata; občanská nauka; základy společenských věd; kvalitativní výzkum

Klíčová slova anglicky

controversial issues; sensitive issues; civics; fundamentals of social sciences
Změněno: 16. 5. 2024 10:54, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentace zkoumá kontroverzní a citlivá témata v rámci občanské nauky a základů společenských věd. Klade důraz na rozdílné přístupy učitelů k začleňování těchto témat do výuky a identifikuje hlavní výzvy, se kterými se učitelé setkávají. Prezentace navrhuje metody, jak efektivně začleňovat kontroverzní témata do školního kurikula s cílem podporovat kritické myšlení a občanskou participaci žáků. Diskutuje o významu poskytování didaktické podpory a školení pro učitele, aby mohli citlivě a efektivně řešit tato témata ve výuce.

Česky

This presentation examines controversial and sensitive topics within civic education and social science foundations. It highlights the various approaches teachers take to integrate these topics into their teaching and identifies the primary challenges they face. The presentation proposes methods for effectively incorporating controversial topics into the school curriculum to promote critical thinking and civic participation among students. It discusses the importance of providing pedagogical support and training for teachers to address these topics sensitively and effectively in the classroom.

Návaznosti

LX22NPO5101, projekt VaV
Název: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (Akronym: SYRI)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, 5.1 EXCELES