J 2024

Thriving Through Autonomy : High-Ability Adolescents’ Well-Being Amidst the Pandemic

PALÍŠEK, Petr, Michal JABŮREK a Šárka PORTEŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Thriving Through Autonomy : High-Ability Adolescents’ Well-Being Amidst the Pandemic

Vydání

Journal of Early Adolescence, Thousand Oaks, SAGE Journals, 2024, 0272-4316

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50101 Psychology

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 2.100 v roce 2022

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

999

Klíčová slova anglicky

gifted/talented; well-being; autonomy/relatedness; loneliness

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 8. 2024 15:50, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Most research has so far focused primarily on the negative effects of the COVID-19 pandemic on early adolescents. This pre-registered study fills this gap by investigating possible links between pandemic regulations and positive outcomes, namely school well-being. Specifically, we test the assumption that high-ability early adolescents benefit from virtual schooling by experiencing higher school well-being while schooled virtually. Data from a Czech sample (N = 210) do not support this claim but show a strong effect of autonomy on school well-being. We also explore the changes reported by our participants after returning to classrooms.

Návaznosti

MUNI/A/1523/2023, interní kód MU
Název: Možnosti monitorování metakognitivních strategií v jednoduchých experimentech
Investor: Masarykova univerzita, Možnosti monitorování metakognitivních strategií v jednoduchých experimentech