2024
Thriving Through Autonomy : High-Ability Adolescents’ Well-Being Amidst the Pandemic
PALÍŠEK, Petr, Michal JABŮREK a Šárka PORTEŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Thriving Through Autonomy : High-Ability Adolescents’ Well-Being Amidst the Pandemic
Autoři
Vydání
Journal of Early Adolescence, Thousand Oaks, SAGE Journals, 2024, 0272-4316
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50101 Psychology
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 2.100 v roce 2022
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
999
Klíčová slova anglicky
gifted/talented; well-being; autonomy/relatedness; loneliness
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 8. 2024 15:50, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
Most research has so far focused primarily on the negative effects of the COVID-19 pandemic on early adolescents. This pre-registered study fills this gap by investigating possible links between pandemic regulations and positive outcomes, namely school well-being. Specifically, we test the assumption that high-ability early adolescents benefit from virtual schooling by experiencing higher school well-being while schooled virtually. Data from a Czech sample (N = 210) do not support this claim but show a strong effect of autonomy on school well-being. We also explore the changes reported by our participants after returning to classrooms.
Návaznosti
MUNI/A/1523/2023, interní kód MU |
|