PALÍŠEK, Petr, Michal JABŮREK a Šárka PORTEŠOVÁ. Thriving Through Autonomy : High-Ability Adolescents’ Well-Being Amidst the Pandemic. Journal of Early Adolescence. Thousand Oaks: SAGE Journals, 2024, neuveden, neuveden, s. 1-29. ISSN 0272-4316. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/02724316241249485.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Thriving Through Autonomy : High-Ability Adolescents’ Well-Being Amidst the Pandemic
Autoři PALÍŠEK, Petr (203 Česká republika, domácí), Michal JABŮREK (203 Česká republika, domácí) a Šárka PORTEŠOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of Early Adolescence, Thousand Oaks, SAGE Journals, 2024, 0272-4316.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.100 v roce 2022
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1177/02724316241249485
UT WoS 999
Klíčová slova anglicky gifted/talented; well-being; autonomy/relatedness; loneliness
Štítky online first
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Petr Palíšek, učo 421195. Změněno: 27. 6. 2024 14:11.
Anotace
Most research has so far focused primarily on the negative effects of the COVID-19 pandemic on early adolescents. This pre-registered study fills this gap by investigating possible links between pandemic regulations and positive outcomes, namely school well-being. Specifically, we test the assumption that high-ability early adolescents benefit from virtual schooling by experiencing higher school well-being while schooled virtually. Data from a Czech sample (N = 210) do not support this claim but show a strong effect of autonomy on school well-being. We also explore the changes reported by our participants after returning to classrooms.
Návaznosti
MUNI/A/1523/2023, interní kód MUNázev: Možnosti monitorování metakognitivních strategií v jednoduchých experimentech
Investor: Masarykova univerzita, Možnosti monitorování metakognitivních strategií v jednoduchých experimentech
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:52