D 2024

Tvorba testových úloh pro účely certifikované zkoušky z češtiny na úrovni B1

KOUDELKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Tvorba testových úloh pro účely certifikované zkoušky z češtiny na úrovni B1

Název česky

Tvorba testových úloh pro účely certifikované zkoušky z češtiny na úrovni B1

Název anglicky

Creation test tasks for the purpose of a certified Czech language exam at level B1

Vydání

první. Praha, od s. 75-78, 144 s. 2024

Nakladatel

Akropolis

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

ISBN

978-80-7470-496-3

Klíčová slova česky

čeština jako cizí jazyk, druhý jazyk, cizí jazyk

Klíčová slova anglicky

Czech as a Foreign Language, Second Language, Foreign Language

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 5. 2024 12:59, Mgr. Jitka Koudelková

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá tvorbou testových úloh pro účely certifikované zkoušky z českého jazyka na úrovni B1. Test byl pro Jazykovou školu s právem státní jazykové zkoušky PELICAN, s. r. o., vytvořen v letech 2020–2021, a to ve dvou různých verzích. Jednotlivé úlohy byly vytvořeny v souladu se zásadami Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERRJ). V příspěvku jsou prezentovány jazykové dovednosti, které by měl kandidát na dané jazykové úrovni ovládat v různých oblastech komunikace, a sice čtení s porozuměním, poslech s porozuměním, psaní a mluvení. V příspěvku jsou pro každou ze zmíněných oblastí uvedeny příklady.

Česky

Příspěvek se zabývá tvorbou testových úloh pro účely certifikované zkoušky z českého jazyka na úrovni B1. Test byl pro Jazykovou školu s právem státní jazykové zkoušky PELICAN, s. r. o., vytvořen v letech 2020–2021, a to ve dvou různých verzích. Jednotlivé úlohy byly vytvořeny v souladu se zásadami Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERRJ). V příspěvku jsou prezentovány jazykové dovednosti, které by měl kandidát na dané jazykové úrovni ovládat v různých oblastech komunikace, a sice čtení s porozuměním, poslech s porozuměním, psaní a mluvení. V příspěvku jsou pro každou ze zmíněných oblastí uvedeny příklady.