D 2019

PRŠÍ. JEDEME DOMŮ?!

KURA, Jakub

Základní údaje

Originální název

PRŠÍ. JEDEME DOMŮ?!

Název anglicky

IT IS RAINING. LET'S GO HOME?!

Autoři

KURA, Jakub

Vydání

Jihlava, 14. mezinárodní konference : AKTUÁLNÍ PROBLÉMY CESTOVNÍHO RUCHU, od s. 166-174, 9 s. 2019

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50700 5.7 Social and economic geography

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-80-88064-42-8

Klíčová slova česky

chování návštěvníků; propagace regionu; sportovní cestovní ruch; small-scale events; barum Czech Rally Zlín; Zlínský kraj; počasí

Klíčová slova anglicky

behaviour of visitors; regional marketing; small-scale events; barum Czech Rally Zlín; sport tourism; Zlín region; weather

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 6. 2024 11:00, Mgr. Marie Šípková, DiS.

Anotace

V originále

Příspěvek se snaží nalézt odpověď na to, zda vůbec a případně nakolik ovlivňují povětrnostní podmínky chování návštěvníků small-scale eventu. Základem pro výzkum jsou data získaná z dotazníkových průzkumů prováděných při automobilové soutěži Barum Czech Rally Zlín, konkrétně ročnících 2016 a 2018, které se lišily počasím, přičemž první ročník provázely tropy a slunečné počasí, zatímco druhý ročník byl provázen deštěm a chladnějšími teplotami. Výzkumem je sledováno, zda u motoristických fanoušků ovlivňuje počasí jejich preference k délce pobytu, volbu ubytování či stravování nebo zda pro návštěvníky automobilových soutěže nehrají povětrnostní podmínky vliv a soutěž sledují bez ohledu na ně. Pro zjištění přesnějších výsledků je vzorek respondentů rozdělen podle uváděného bydliště na dvě skupiny – ty bydlící ve Zlínském kraji a druhou skupinu pak tvoří návštěvníci z ostatních krajů České republiky. Toto rozdělené je dáno zjištěními z dřívějších výzkumů na téma tourism climatology, z nichž vyplývá, že počasí hraje roli zejména u návštěvníků lokálních a s rostoucí vzdáleností od bydliště se snižuje vliv počasí na chování turistů, pročež příspěvek právě se dvěma skupinami návštěvníků. Jak ukázaly výsledky, rozdíly mezi oběma skupinami návštěvníků Barum Czech Rally Zlín a zejména mezi oběma sledovanými roky nebyly v žádném případě identifikovány a fanoušci rallysportu se rozmary počasí nenechají při své účasti na motoristické akci příliš ovlivnit, čímž lze konstatovat, že z tohoto ohledu se fanoušci rally liší od jiných turistů účastnících se jiných typů turismu.

Anglicky

Aim of the paper is to find out answers about whether of how much weather affects customs and behaviour of visitors of small-scale event. The research was based on data gathered during two editions of Barum Czech Rally Zlín – 2016 and 2016, which differed in weather. First edition had tropical temperatures and sunny weather whereas last year was during Barum Czech Rally Zlín rainy and colder weather. Aim of the research is put upon weather and how it affects lenghth of stay at rally, how it affects forms of accomodations or obtaioning of food of visitors. To get more precise results, respondents were divided into two groups based on their place of residence and thus there were group fo those living in Zlínský kraj and second group were visitors from other regions of Czech republic. This division is based upon previous research in tourism climatology, because researches found out that weather had major impacts on local visitors and with distance decay role of weather on visitors decreases. But at Barum Czech Rally Zlín results showed, that weather doesn´t have any singnificant effect on visitors and there are no major differencies between those two groups of visitors nor between two studied editions of Barum Czech Rally Zlín. Therefore could be said, that weather doesn´t have significant influence on motorsport fans and they differ from tourists from another types of tourism.

Návaznosti

MUNI/A/1576/2018, interní kód MU
Název: Komplexní výzkum geografického prostředí planety Země
Investor: Masarykova univerzita, Komplexní výzkum geografického prostředí planety Země, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty