KUŤÁK, David, Danielle Kathryn LANGLOIS, Roman ROZIČ, Jan BYŠKA, Haichao MIAO, Simone KRIGLSTEIN a Barbora KOZLÍKOVÁ. Design and evaluation of alphabetic and numeric input methods for virtual reality. Computers & Graphics. Elsevier, 2024. ISSN 0097-8493. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2024.103955.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Design and evaluation of alphabetic and numeric input methods for virtual reality
Autoři KUŤÁK, David, Danielle Kathryn LANGLOIS, Roman ROZIČ, Jan BYŠKA, Haichao MIAO, Simone KRIGLSTEIN a Barbora KOZLÍKOVÁ.
Vydání Computers & Graphics, Elsevier, 2024, 0097-8493.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10200 1.2 Computer and information sciences
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.500 v roce 2022
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.cag.2024.103955
Klíčová slova anglicky Virtual reality, Head-mounted displays, User evaluation, Alphabetic input, Numeric input, Alphanumeric input, Virtual keyboards
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. David Kuťák, učo 433409. Změněno: 9. 6. 2024 23:22.
Anotace
In today’s virtual reality (VR), users have various ways to influence their VR experience, including alphanumeric input. While typing characters and numbers is straightforward on desktop computers, it presents challenges and opportunities in head-mounted display VR due to specific interaction methods and a lack of real-world visual stimuli. Addressing these open questions, our work implements and evaluates ten approaches to alphabetic and numeric inputs in VR. We describe the design motivation behind these input methods and evaluate them in a user study with 40 participants divided into groups for alphabetic and numeric keyboards. This comparison investigates each method’s performance and user interactions. Our findings suggest that different input methods significantly impact words per minute and error rates, and that certain keyboard designs may receive better subjective evaluations despite poorer objective performance.
VytisknoutZobrazeno: 23. 7. 2024 20:18