J 2024

Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy

FOJTÍKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy

Název česky

Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy

Název anglicky

Reading workshops at lower secondary schools: strategies and challenges

Autoři

FOJTÍKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie, Prešov, Vydavatelstvo Prešovskej univerzity, 2024, 1339-3200

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60206 Specific literatures

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

čtenářské dílny; čtenářská gramotnost; rozvoj čtenářských dovedností; literární výchova; kritické myšlení; čtenářská komunita

Klíčová slova anglicky

reading workshops; reading literacy; development of reading skills; literary education; critical thinking; reading community

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 10. 2024 18:14, Mgr. et Mgr. Petra Fojtíková

Anotace

V originále

Článek v časopise registrovaném v mezinárodních databázích ERIH PLUS a CEEOL se zaměřuje na rozvoje čtenářských dovedností a zájmu o čtení u žáků na 2. stupni základních škol prostřednictvím čtenářských dílen. V článku se definují čtenářské dílny, zmiňují výzvy, kterým školy čelí při zavádění čtenářských dílen, nabízí přehled strategií na 2. stupni základních škol, zdůrazňuje důležitost rozvoje čtenářských dovedností a podpory spolupráce mezi školami, rodiči a městskými knihovnami, aby bylo možné dosáhnout pozitivních výsledků v oblasti čtenářství a čtenářské gramotnosti.

Anglicky

The paper focuses on the development of reading skills and interest in reading among students in lower secondary schools through the implementation of reading workshops. The paper defines reading workshops, discusses challenges schools face when introducing them, provides an overview of strategies for lower secondary schools, emphasizes the importance of developing reading skills, and promotes cooperation between schools, parents, and municipal libraries in order to achieve positive outcomes in the field of reading and reading literacy.

Návaznosti

MUNI/A/1505/2023, interní kód MU
Název: Jazyková a literární komunikace VII.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace VII.