2024
Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy
FOJTÍKOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy
Název česky
Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy
Název anglicky
Reading workshops at lower secondary schools: strategies and challenges
Autoři
FOJTÍKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie, Prešov, Vydavatelstvo Prešovskej univerzity, 2024, 1339-3200
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60206 Specific literatures
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
čtenářské dílny; čtenářská gramotnost; rozvoj čtenářských dovedností; literární výchova; kritické myšlení; čtenářská komunita
Klíčová slova anglicky
reading workshops; reading literacy; development of reading skills; literary education; critical thinking; reading community
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 10. 2024 18:14, Mgr. et Mgr. Petra Fojtíková
V originále
Článek v časopise registrovaném v mezinárodních databázích ERIH PLUS a CEEOL se zaměřuje na rozvoje čtenářských dovedností a zájmu o čtení u žáků na 2. stupni základních škol prostřednictvím čtenářských dílen. V článku se definují čtenářské dílny, zmiňují výzvy, kterým školy čelí při zavádění čtenářských dílen, nabízí přehled strategií na 2. stupni základních škol, zdůrazňuje důležitost rozvoje čtenářských dovedností a podpory spolupráce mezi školami, rodiči a městskými knihovnami, aby bylo možné dosáhnout pozitivních výsledků v oblasti čtenářství a čtenářské gramotnosti.
Anglicky
The paper focuses on the development of reading skills and interest in reading among students in lower secondary schools through the implementation of reading workshops. The paper defines reading workshops, discusses challenges schools face when introducing them, provides an overview of strategies for lower secondary schools, emphasizes the importance of developing reading skills, and promotes cooperation between schools, parents, and municipal libraries in order to achieve positive outcomes in the field of reading and reading literacy.
Návaznosti
MUNI/A/1505/2023, interní kód MU |
|