Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2410340, author = {Vodička, Ondřej}, booktitle = {Za fasádou 2024: studentská sociologická a antropologická konference, 2024.}, language = {cze}, title = {Vzdělanostní expanze jako řešení nerovnosti ve vzdělávaní? Test teorií MMI a EMI na českém vysokoškolském prostředí}, url = {https://www.facebook.com/events/1542803489829291}, year = {2024} }
TY - CONF ID - 2410340 AU - Vodička, Ondřej PY - 2024 TI - Vzdělanostní expanze jako řešení nerovnosti ve vzdělávaní? Test teorií MMI a EMI na českém vysokoškolském prostředí UR - https://www.facebook.com/events/1542803489829291 N2 - Tento výzkum se zabývá prožíváním studentek a studentů prvních ročníků Masarykovy univerzity v akademickém roce 2020/2021, kdy výuka z důvodu pandemie covid-19 probíhala distančně, v online prostředí digitálních médií. Téma bylo kvalitativně zkoumáno prostřednictvím devíti polostrukturovaných rozhovorů, které byly následně analyzovány pomocí transcendentální fenomenologie a některých principů metody zakotvené teorie. Výsledky analýzy poukazují na množství negativních pocitů prožívaných komunikačními partnerkami a partnery v období online studia, mezi nimi například demotivace, stres, úzkosti, nejistota, nebo vyhoření. Nízká motivace studentek a studentů k zapojení se do výukového procesu pramenila z nevhodných technických podmínek pro studium, netradičního edukačního prostředí a také z nedostatku fyzického kontaktu s ostatními studujícími a vyučujícími. Osvojování znalostí a dovedností ztěžovaly specifické podmínky testování, podvádění, dlouhodobé narušení denní rutiny nebo neustálá sebekontrola v kameře; usnadňovaly jej pouze nahrávky přednášek. Socializace studujících probíhala především na sociálních médiích a k nim přidružených chatovacích softwarech. Online výuka se vyznačovala vysokou mírou mezistudentské pomoci a solidarity a sdíleným prožíváním s ostatními studujícími. Oba tyto aspekty napomáhaly k (pseudo)posilování kolektivu a studentské identity. ER -
VODIČKA, Ondřej. Vzdělanostní expanze jako řešení nerovnosti ve vzdělávaní? Test teorií MMI a EMI na českém vysokoškolském prostředí. In \textit{Za fasádou 2024: studentská sociologická a antropologická konference, 2024.}. 2024.
|