ZOUNEK, Jiří. Učení a vzdělávání dospělých ve světě digitálních technologií. In Milada Rabušicová. Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy. Praha: Grada, 2024, s. 67-94. Pedagogika. ISBN 978-80-271-3914-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učení a vzdělávání dospělých ve světě digitálních technologií
Název anglicky Learning and adult education in a digital world
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, od s. 67-94, 28 s. Pedagogika, 2024.
Nakladatel Grada
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-271-3914-9
Klíčová slova česky digitální technologie;vzdělávání a učení dospělých;celoživotní učení;strategické dokumenty;AI;analytika učení
Klíčová slova anglicky digital technologies;adult education and learning;lifelong learning;strategic documents;AI;learning analytics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Změněno: 16. 7. 2024 15:20.
Anotace
Cílem kapitoly je poskytnout vhled do tématu využívání digitálních technologií ve vzdělávání dospělých, částečně také v odborné přípravě a ve firemní sféře. Načrtnuta jsou obecnější témata, zejména s ohledem na problematiku lidského učení a kompetence člověka 21. století, včetně pohledu do budoucnosti digitálních technologií ve vzdělávání. Představeny jsou i mezinárodní strategické dokumenty a doporučení, které ukazují vize či směřování vzdělávání dospělých v příštích letech.
Anotace anglicky
The aim of the chapter is to provide an insight into the use of digital technologies in adult education, partly also in vocational training and the corporate sphere. More general topics are outlined, particularly about the issue of human learning and 21st-century competencies, including a view of the future digital technologies in education. International strategic documents and recommendations are also presented, showing the vision or direction of adult education in the coming years. *** Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) ***
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 18:32