CHUDOVÁ, Kateřina. Bridging Legal Cultures: Internationalization in Legal English Classes. In Global Legal Skills Conference. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Bridging Legal Cultures: Internationalization in Legal English Classes
Autoři CHUDOVÁ, Kateřina.
Vydání Global Legal Skills Conference, 2024.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Global Legal Skills Conference, 2024
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky Mezinárodní studentské projekty; Výuka právnické angličtiny; Mezikulturní kompetence; Globální právnické dovednosti; Kolaborativní projekty; Přenositelné dovednosti; Mezinárodní studentské podcasty; Pedagogický přístup
Klíčová slova anglicky International Student Projects; Legal English Classes; Cross-Cultural Competence; Global Legal Skills; Collaborative Projects; Transferable Skills; International Student Podcasts; Pedagogical Approach
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Chudová, učo 79621. Změněno: 16. 6. 2024 20:34.
Anotace
In my presentation, I will explore the creative integration of international student projects into legal English classes to enhance cross-cultural competence and global legal skills. Student participation in such collaborative projects not only fosters the practical application of legal English in an international context and a deeper understanding of comparative law, but also equips them with valuable transferable skills such as autonomy, communication, team work, critical thinking, problem-solving, time management or digital literacy. I am going to share insights from two successful projects that I have been running in my legal English classes: International Student Podcasts and International Online Student Conference; highlighting the pedagogical approach, challenges to overcome, and the feedback received from participants. The session aims to inspire educators how to implement international collaboration in their curriculum, emphasizing the practical outcomes of such projects: improving legal language proficiency and preparing students for the global legal market by exposing them to diverse legal systems and cultures.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:20