FICO, Martin. Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy. Pedagogika. Lithuania: Vytautas Magnus University Education Academy, 2024, roč. 153, č. 1, s. 120-143, 25 s. ISSN 1392-0340. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15823/p.2024.153.6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy
Autoři FICO, Martin.
Vydání Pedagogika, Lithuania, Vytautas Magnus University Education Academy, 2024, 1392-0340.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.15823/p.2024.153.6
Klíčová slova anglicky teacher self-efficacy, prestige of teaching profession, pedagogical education, teaching profession
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Martin Fico, učo 475560. Změněno: 17. 6. 2024 12:56.
Anotace
This longitudinal study aims to explore the usefulness of additional pedagogical education (APE) for those interested in the teaching profession in Czechia. The main research question is: What role can APE play in developing teacher self-efficacy and increasing the perceived prestige of the teaching profession? A sequential mixed-methods design with repeated data collection was chosen. The results show that APE, as it was set up, could not be useful for teacher self-efficacy or prestige.
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:27