ŠVAŘÍČEK, Roman. Dynamics of Pedagogically Productive Talk in Teacher Collaborative Discourse. In The International Council on Education for Teaching (ICET), 65th World Assembly, 2022, Braga, Portugal, 2024. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dynamics of Pedagogically Productive Talk in Teacher Collaborative Discourse
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání The International Council on Education for Teaching (ICET), 65th World Assembly, 2022, Braga, Portugal, 2024. 2024.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky classroom discourse; dialogic education
Změnil Změnil: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Změněno: 18. 6. 2024 09:49.
Anotace
This presentation examines the dynamics of pedagogically productive talk within teacher collaborative discourse. The research highlights key elements of effective discourse, such as grounding in rich representations of practice, inclusion of multiple perspectives, and balancing support with critique. Through a detailed intervention program, the study demonstrates that changes in teacher talk moves can significantly improve the quality of classroom dialogue and equalize student participation.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 14:20