2024
Dynamics of Pedagogically Productive Talk in Teacher Collaborative Discourse
ŠVAŘÍČEK, RomanZákladní údaje
Originální název
Dynamics of Pedagogically Productive Talk in Teacher Collaborative Discourse
Autoři
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
The International Council on Education for Teaching (ICET), 65th World Assembly, 2022, Braga, Portugal, 2024. 2024
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
classroom discourse; dialogic education
Změněno: 18. 6. 2024 09:49, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Anotace
V originále
This presentation examines the dynamics of pedagogically productive talk within teacher collaborative discourse. The research highlights key elements of effective discourse, such as grounding in rich representations of practice, inclusion of multiple perspectives, and balancing support with critique. Through a detailed intervention program, the study demonstrates that changes in teacher talk moves can significantly improve the quality of classroom dialogue and equalize student participation.