MÁSILKO, Lukáš. Univerzální design prezenční výuky matematiky. Online. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, 2024, s. 74-86. ISBN 978-80-248-4745-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.31490/9788024847450.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Univerzální design prezenční výuky matematiky
Název česky Univerzální design prezenční výuky matematiky
Název anglicky Universal Design of Mathematics Classroom Teaching
Autoři MÁSILKO, Lukáš.
Vydání 1. vyd. Ostrava, od s. 74-86, 13 s. 2024.
Nakladatel Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10102 Applied mathematics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
ISBN 978-80-248-4745-0
Doi http://dx.doi.org/10.31490/9788024847450
Klíčová slova česky univerzální design, výuka, matematika
Klíčová slova anglicky universal design, teaching, mathematics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Lukáš Másilko, učo 4206. Změněno: 20. 6. 2024 11:57.
Anotace
Univerzální design a od něj odvozené metodologie zaměřené na vzdělávání jsou nástrojem k zajištění přístupnosti výuky předmětu pro co nejširší skupinu studentů. Jsou vhodné pro ty učitele či autory učebních plánů, kteří vnímají rozmanitost potřeb svých stávajících i budoucích studentů a dopředu se na to chtějí připravit ve všech aspektech výuky svého předmětu. V tomto článku jsou metodologie univerzálního designu se zaměřením na vzdělávání představeny a jsou popsány výhody i limity jejich použití. Základní principy univerzálního designu jsou poté demonstrovány na třech případových studiích týkajících se výuky matematiky na vysokých školách.
Anotace anglicky
Universal design and the education-focused methodologies derived from it are a tool to ensure that the course is accessible to the largest possible group of students. They are suitable for those teachers or curriculum developers who are aware of the diversity of needs of their current and future students and want to prepare for this in all aspects of their course. In this article, universal design methodologies with an educational focus are introduced and the benefits and limitations of their use are described. The basic principles of universal design are then demonstrated through three case studies related to the teaching of mathematics in higher education.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 23:27