ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Helping to See/Understand the Learning. In 57th IATEFL Conference 2024, PCE Advising and guiding: Empowering foreign language learners in and out of the classroom. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Helping to See/Understand the Learning
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina.
Vydání 57th IATEFL Conference 2024, PCE Advising and guiding: Empowering foreign language learners in and out of the classroom, 2024.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky jazykové poradenství, poradenské nástroje, učební autonomie, reflektivní rozhovor, sebehodnocení
Klíčová slova anglicky language advising, advising tools, learner autonomy, reflective dialogue, self-assessmentself-assessment
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 1. 7. 2024 09:06.
Anotace
Language advising sessions aim to enable reflective dialogue focusing on students' learning. When engaging in dialogue with their advisors, students should co-construct an understanding of certain aspects of their learning process. The poster shares experience in conducting these sessions in the target language at the Masaryk University Language Centre and overcoming certain language and communication barriers during those sessions. Since some students struggle to reflect or evaluate their learning verbally, visual tools and techniques have proven effective in aiding students to engage in reflective interactions with their advisors. The poster compares how various students react to the materials offered by the advisors and shows that some students create their own visual tools. Based on a content analysis of selected advising session excerpts, the poster demonstrates that visuals provide a helpful starting point or a valuable contribution to the advising dialogue. The examples illustrate that visualizing aspects such as their language learning history, learning environment, progress, or goals enhances students' understanding of their learning process. Furthermore, visual tools facilitate meaningful interaction between advisees and advisors, allowing both to experience 'aha, I see' moments.
Návaznosti
CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_054/0014703, interní kód MU
(Kód CEP: EF18_054/0014703)
Název: Rozvoj lidských zdrojů a dalších strategických oblastí pro podporu výzkumu na MU (Akronym: HR4MUII)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvoj lidských zdrojů a dalších strategických oblastí pro podporu výzkumu na MU, PO 2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:30