k 2024

Helping to See/Understand the Learning

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Helping to See/Understand the Learning

Vydání

57th IATEFL Conference 2024, PCE Advising and guiding: Empowering foreign language learners in and out of the classroom, 2024

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

jazykové poradenství, poradenské nástroje, učební autonomie, reflektivní rozhovor, sebehodnocení

Klíčová slova anglicky

language advising, advising tools, learner autonomy, reflective dialogue, self-assessmentself-assessment

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 1. 7. 2024 09:06, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová

Anotace

V originále

Language advising sessions aim to enable reflective dialogue focusing on students' learning. When engaging in dialogue with their advisors, students should co-construct an understanding of certain aspects of their learning process. The poster shares experience in conducting these sessions in the target language at the Masaryk University Language Centre and overcoming certain language and communication barriers during those sessions. Since some students struggle to reflect or evaluate their learning verbally, visual tools and techniques have proven effective in aiding students to engage in reflective interactions with their advisors. The poster compares how various students react to the materials offered by the advisors and shows that some students create their own visual tools. Based on a content analysis of selected advising session excerpts, the poster demonstrates that visuals provide a helpful starting point or a valuable contribution to the advising dialogue. The examples illustrate that visualizing aspects such as their language learning history, learning environment, progress, or goals enhances students' understanding of their learning process. Furthermore, visual tools facilitate meaningful interaction between advisees and advisors, allowing both to experience 'aha, I see' moments.

Návaznosti

CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_054/0014703, interní kód MU
(Kód CEP: EF18_054/0014703)
Název: Rozvoj lidských zdrojů a dalších strategických oblastí pro podporu výzkumu na MU (Akronym: HR4MUII)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvoj lidských zdrojů a dalších strategických oblastí pro podporu výzkumu na MU, PO 2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj