ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Radim HEROUT. Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising. Studies in Self-Access Learning Journal. 2024, roč. 15, č. 2, s. 213-228. ISSN 2185-3762. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.37237/150206.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising
Autoři ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Radim HEROUT.
Vydání Studies in Self-Access Learning Journal, 2024, 2185-3762.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Japonsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.800 v roce 2022
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.37237/150206
Klíčová slova česky jazykové poradenství, sebeřízené učení, učební autonomie, jazyk poradenství, výběr učebních metod
Klíčová slova anglicky advising in language learning, self-directed learning, self-regulating learning, learner autonomy, language of advising, choosing learning methods
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová, učo 13766. Změněno: 1. 7. 2024 11:59.
Anotace
This paper describes and discusses how two formats of advising in language learning offered at the Masaryk University Language Centre attempt to respond to students’ needs in self-regulating their learning. The focus is on comparing the advising sessions incorporated into an elective L2 course aiming at learner autonomy development and the sessions offered in obligatory L3 courses. A small study was conducted in both settings, identifying differences between students’ previous experiences, skills and expectations. Furthermore, two cases of individual advisees were analysed to gain a deeper insight into how similar students are supported by the different advising formats and available choices about their language learning. The case studies briefly portray how advising sessions navigate students in choosing their learning materials or methods. The aim of the paper is to illustrate that allowing students to make decisions about their language learning fosters their self-regulated learning.
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 06:48