BOUCHER, Magdalena, Christina STOIBER, Magdaléna KEJSTOVÁ, Martin KANDLHOFER, Alena ERTL, Simone KRIGLSTEIN a Wolfgang AIGNER. Mapping the Landscape of Data Visualizations in Schools and Educational Resources. Online. EuroVis 2024 - Education Pap. The Eurographics Association, 2024. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2312/eved.20241052.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mapping the Landscape of Data Visualizations in Schools and Educational Resources
Autoři BOUCHER, Magdalena, Christina STOIBER, Magdaléna KEJSTOVÁ, Martin KANDLHOFER, Alena ERTL, Simone KRIGLSTEIN a Wolfgang AIGNER.
Vydání EuroVis 2024 - Education Pap. 2024.
Nakladatel The Eurographics Association
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.2312/eved.20241052
Klíčová slova anglicky visualization, visual literacy, education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Priv.-Doz. Dipl.-Ing. Dr. Simone Kriglstein, učo 112812. Změněno: 9. 7. 2024 10:14.
Anotace
This study explores the use of data visualizations in school education, examining how they are integrated into teaching practices and materials. By conducting semi-structured interviews with 15 teachers across Austria and Slovakia, coupled with a thorough classification of 5,655 data visualizations in 54 Austrian school textbooks, we gained insights into the landscape of visualization types used in educational settings. Despite the discovery of a wide array of visualization types, our analysis reveals a predominant reliance on simple business charts, highlighting a gap in the variety of methods and resources available for effectively teaching a wider range of visualizations. From our research, we derive lessons learned that pave the way for future development of educational methods and materials to enhance visualization literacy in schools.
Návaznosti
GF22-06357L, projekt VaVNázev: Vis4Schools: Podpora gramotnosti vizualizace informací ve školách
Investor: Grantová agentura ČR, Vis4Schools: Fostering Information Visualization Literacy in Schools, Partnerská agentura
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 12:20