BERÁNEK, Jaroslav. Množinové operace ve školské matematice. Obzory matematiky fyziky a informatiky. FPV UKF, Tr. A Hlinku 1, 949 74 Nitra: PROTONIT s.r.o, 2024, roč. 53, č. 1, s. 9-19. ISSN 1335-4981.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Množinové operace ve školské matematice
Název anglicky Set operations in school mathematics
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Obzory matematiky fyziky a informatiky, FPV UKF, Tr. A Hlinku 1, 949 74 Nitra, PROTONIT s.r.o, 2024, 1335-4981.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Množinové operace; princip inkluze a exkluze
Klíčová slova anglicky Set operations; Principle of Inclusion and Exclusion.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 2. 7. 2024 17:42.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Příspěvek obsahuje několik netradičních úloh a problémů z elementární teorie množin, které slouží k prohloubení a doplnění znalostí studentů z této oblasti, speciálně pro budoucí učitele matematiky. Lze je rovněž využít pro práci s nadanými studenty na matematiku na středních školách. V první části příspěvku je uveden problém doplňující a zobecňující princip inkluze a exkluze,v další části je obsaženo jeho využití v úlohách.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. This article contains special and not very typical tasks and problems of elementary set theory, suitable for extending and completing students´ knowledge in this field, especially for future teachers. It is possible to use these ideas at secondary schools while working with students gifted in mathematics. In the first part of the article there are introduced problems complementing and following the principle of inclusion and exclusion, in the second part there is shown the use of set operations in problems.
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 23:27