NOVÁKOVÁ, Eva a Paola VIGHI. Non-standard problems as a ressource to verifi multiplication understanding in primary school. In B. Maj-Tatsis & K. Tatsis. Educational Resources in the Mathematical Classroom. Rzeszów. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024, s. 126–136. ISBN 978-83-8277-174-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Non-standard problems as a ressource to verifi multiplication understanding in primary school
Autoři NOVÁKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Paola VIGHI (380 Itálie).
Vydání Rzeszów. Rzeszów, Educational Resources in the Mathematical Classroom, od s. 126–136, 11 s. 2024.
Nakladatel Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-83-8277-174-9
Klíčová slova anglicky preconcept of multiplication; non-standard problems
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Eva Nováková, Ph.D., učo 233560. Změněno: 11. 7. 2024 07:58.
Anotace
The paper presents the results of a research focused on understanding of multiplication in primary school. An experiment was carried out simultaneously in Czech Republic and in Italy in two classes with pupils aged 8-9 years. Pupils solved two arithmetic tasks based on rectangular model of multiplication and we analyzed its role as a resource to promote multiplication understanding. Pupils' solutions were analyzed in detail during interviews and submitted worksheets.The results of the research show that suitable tasks can promote the transition from the additive to the multiplicative field.
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 03:40