J 2024

An International Comparison of Strength and Conditioning Coach Education

SPORINA, Richard, Vladimír JŮVA a Juraj SZIGETI

Základní údaje

Originální název

An International Comparison of Strength and Conditioning Coach Education

Název česky

Mezinárodní komparace vzdělávání kondičních trenérů

Autoři

SPORINA, Richard, Vladimír JŮVA a Juraj SZIGETI

Vydání

Studia Sportiva, Brno, Masaryk University, 2024, 2570-8783

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova česky

trenérské vzdělávání; bakalářské studium; rozvoj trenérské profese; kondiční trenérství; fitness

Klíčová slova anglicky

coach education; bachelor's degree; development of coach profession; strength and conditioning coaching; physical fitness

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 7. 2024 11:26, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Anotace

V originále

The paper deals with coaching bachelor degrees for strength and conditioning coaches in elected universities in Canada, Norway, Czech Republic and Slovakia. Meant on a content analysis of curricular documents, we identify and describe similarities and differences in approaches to strength and conditioning coaching bachelor degrees. They were apparent primarily in the qualification, content and practicum profile. The study shows that the coach's bachelor's degree has different qualifications, content and practicum profiles. It is even in sharp contrast to the bachelor's level in sports coaching in the Czech Republic and Slovakia, compared to the bachelor's level in kinesiology in Canada and sports science in Norway. The more specifically designed strength and conditioning coach bachelor level of education in the Czech Republic and Slovakia differed from schooling in Canada and Norway.

Česky

Příspěvek se zabývá bakalářským vzděláváním kondičních trenérů na vybraných univerzitách v Kanadě, Norsku, České republice a na Slovensku. Na základě obsahové analýzy kurikulárních dokumentů identifikujeme shody a rozdíly v přístupech k bakalářskému vzdělávání kondičního trenérství v uvedených zemích. Rozdíly se především týkají kvalifikací, obsahu studia a trenérských praxí. Obecně se liší koncepce bakalářského studia kondičního trenérství v ČR a SR oproti bakalářskému studiu kineziologie v Kanadě a sportovních věd v Norsku.

Návaznosti

MUNI/A/1173/2021, interní kód MU
Název: Jak se sportovní trenérky a trenéři učí trénovat (Akronym: JASTRUT)
Investor: Masarykova univerzita, Jak se sportovní trenérky a trenéři učí trénovat