2024
An International Comparison of Strength and Conditioning Coach Education
SPORINA, Richard, Vladimír JŮVA a Juraj SZIGETIZákladní údaje
Originální název
An International Comparison of Strength and Conditioning Coach Education
Název česky
Mezinárodní komparace vzdělávání kondičních trenérů
Autoři
SPORINA, Richard, Vladimír JŮVA a Juraj SZIGETI
Vydání
Studia Sportiva, Brno, Masaryk University, 2024, 2570-8783
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky
trenérské vzdělávání; bakalářské studium; rozvoj trenérské profese; kondiční trenérství; fitness
Klíčová slova anglicky
coach education; bachelor's degree; development of coach profession; strength and conditioning coaching; physical fitness
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 7. 2024 11:26, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
The paper deals with coaching bachelor degrees for strength and conditioning coaches in elected universities in Canada, Norway, Czech Republic and Slovakia. Meant on a content analysis of curricular documents, we identify and describe similarities and differences in approaches to strength and conditioning coaching bachelor degrees. They were apparent primarily in the qualification, content and practicum profile. The study shows that the coach's bachelor's degree has different qualifications, content and practicum profiles. It is even in sharp contrast to the bachelor's level in sports coaching in the Czech Republic and Slovakia, compared to the bachelor's level in kinesiology in Canada and sports science in Norway. The more specifically designed strength and conditioning coach bachelor level of education in the Czech Republic and Slovakia differed from schooling in Canada and Norway.
Česky
Příspěvek se zabývá bakalářským vzděláváním kondičních trenérů na vybraných univerzitách v Kanadě, Norsku, České republice a na Slovensku. Na základě obsahové analýzy kurikulárních dokumentů identifikujeme shody a rozdíly v přístupech k bakalářskému vzdělávání kondičního trenérství v uvedených zemích. Rozdíly se především týkají kvalifikací, obsahu studia a trenérských praxí. Obecně se liší koncepce bakalářského studia kondičního trenérství v ČR a SR oproti bakalářskému studiu kineziologie v Kanadě a sportovních věd v Norsku.
Návaznosti
MUNI/A/1173/2021, interní kód MU |
|