JANSOVÁ, Iveta, Ragne KÕUTS-KLEMM, Lilia RAYCHEVA, Ľudmila ČÁBYOVÁ, Zora HUDÍKOVÁ, Hana PRAVDOVÁ a Neli VELINOVA. Media Audiences Practices. From powerless masses to powerful produsers. Online. In Peruško, Z.; Lauk, E.; & H. Harro-Loit. European Media Systems for Deliberative Communication Risks and Opportunities. 1. vyd. New York: Routledge, 2024, s. 82-97. Routledge Studies in Media, Communication, and Politics. ISBN 978-1-032-76000-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4324/9781003476597.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Media Audiences Practices. From powerless masses to powerful produsers
Autoři JANSOVÁ, Iveta (203 Česká republika, garant, domácí), Ragne KÕUTS-KLEMM (233 Estonsko), Lilia RAYCHEVA (112 Bělorusko), Ľudmila ČÁBYOVÁ (703 Slovensko), Zora HUDÍKOVÁ (703 Slovensko), Hana PRAVDOVÁ (703 Slovensko) a Neli VELINOVA (112 Bělorusko).
Vydání 1. vyd. New York, European Media Systems for Deliberative Communication Risks and Opportunities, od s. 82-97, 16 s. Routledge Studies in Media, Communication, and Politics, 2024.
Nakladatel Routledge
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Open access for the book
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-032-76000-1
Doi http://dx.doi.org/10.4324/9781003476597
Klíčová slova anglicky media audiences; masses; produsers; comparison; 14 countries
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Iveta Jansová, Ph.D., učo 426871. Změněno: 16. 7. 2024 06:56.
Anotace
In the chapter dedicated to media usage and media-related competencies, we follow the unifying layout for all the chapters in the second book. In the introduction, we situate the two dimensions concerning deliberative communications, followed by a theoretical exposition of the dimensions' conceptualization. Using the fourteen case studies, we reflect on the findings from individual countries from a broader and comparative perspective, considering the different historical, societal, and cultural developments of each.
Návaznosti
101004811, interní kód MUNázev: Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape (Akronym: MEDIADELCOM)
Investor: Evropská unie, Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape, Europe in a changing world - inclusive, innovative and reflective Societies (Societal Challenges)
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 17:26