KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Lucie ŠKARKOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Jan NEHYBA and Michaela SPURNÁ. Mapa profesního rozvoje studentů učitelství (Professional Development Map for Student Teachers). In Otevřená výzva, III. ročník. 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mapa profesního rozvoje studentů učitelství
Name (in English) Professional Development Map for Student Teachers
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Lucie ŠKARKOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Jan NEHYBA and Michaela SPURNÁ.
Edition Otevřená výzva, III. ročník, 2024.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) profesní rozvoj; sebehodnoticí kompetenc
Keywords in English proffessional development, self-assessment competence
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 23/7/2024 14:34.
Abstract
Byl prezentován výsledek projektu MU OTVŘ-4115721570 Mapa profesního rozvoje studentů a metodika práce s ní. Mapa profesního rozvoje představuje jádrové výstupy předmětů učitelské propedeutiky a didaktiky geografie, které jsou předmětem sebehodnocení studentů v průběhu semestrů studia. Sebehodnocení slouží ke zmapování silných a slabých stránek, pojmenování pokroku a zacílení studenta k dalšímu rozvoji.
Abstract (in English)
The result of the project "Professional Development Map for Student Teachers" and its working methodology was presented. The Professional Development Map represents the core outputs of the subjects in teacher training and geography didactics, which are subject to student self-assessment throughout the semesters of study. Self-assessment is used to map strengths and weaknesses, identify progress, and guide students towards further development.
PrintDisplayed: 27/7/2024 18:53