DOSEDĚL, Tomáš, Miloš GREGOR, Adriana ILAVSKÁ, Jan KLEINER, Michal KOŘAN, Zdeněk KŘÍŽ, Petra KUCHYŇKOVÁ a Jiří NAVRÁTIL. Válka na Ukrajině a změny v její reflexi ze strany veřejného mínění v ČR. Reflexe možností komunikační strategie. Brno: Masarykova univerzita, 2024, 71 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Válka na Ukrajině a změny v její reflexi ze strany veřejného mínění v ČR. Reflexe možností komunikační strategie
Název anglicky The war in Ukraine and changes in its reflection by public opinion in the Czech Republic. Reflection on communication strategy options
Autoři DOSEDĚL, Tomáš (203 Česká republika, domácí), Miloš GREGOR (203 Česká republika, domácí), Adriana ILAVSKÁ (703 Slovensko, domácí), Jan KLEINER (203 Česká republika, domácí), Michal KOŘAN (203 Česká republika, domácí), Zdeněk KŘÍŽ (203 Česká republika, domácí), Petra KUCHYŇKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jiří NAVRÁTIL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, 71 s. 2024.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky Česká republika; Ukrajina; Rusko; válka; veřejné mínění; dotazníkové šetření; komunikační strategie
Klíčová slova anglicky Czech Republic; Ukraine; Russia; war; public opinion; questionnaire survey; communication strategy
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 7. 8. 2024 09:51.
Anotace
Policy paper tematicky navazuje na studii nazvanou Válka na Ukrajině, její reflexe v českém veřejném mínění a doporučení pro komunikační strategii, která byla věnována konfliktu na Ukrajině a jeho reflexi ze strany veřejného mínění v České republice. Analýza byla založena na datech z průzkumů veřejného mínění uskutečněných v roce 2022 a dotazníkového šetření prováděného pro účely projektu v období leden–únor 2023. Na základě této analýzy byla vygenerována doporučení pro strategii týkající se komunikace témat souvisejících s konfliktem na Ukrajině a související tematikou. Tento policy paper pracuje s daty získanými na základě průzkumů veřejného mínění prováděných v průběhu roku 2023, tedy druhého roku trvání války. Významným zdrojem dat je také opakované dotazníkové šetření provedené částečně na stejném vzorku respondentů jako dotazníkové šetření v období leden-únor 2023. Nové dotazníkové šetření se uskutečnilo v období prosinec 2023 až počátek ledna 2024. Cílem výzkumu je na základě získaných dat postihnout případné změny v čase, které se týkají reflexe konfliktu a souvisejících témat v českém veřejném mínění v průběhu druhého roku trvání války na Ukrajině. V závěru se studie zamýšlí nad důsledky příslušných zjištění pro další uplatňování komunikační strategie.
Anotace anglicky
The policy paper is thematically related to the study entitled War in Ukraine, its reflection in Czech public opinion and recommendations for communication strategy, which was devoted to the conflict in Ukraine and its reflection by public opinion in the Czech Republic. The analysis was based on data from public opinion polls conducted in 2022 and a questionnaire survey conducted for the project in the period January-February 2023. Based on this analysis, recommendations for a communication strategy on the conflict in Ukraine and related topics were generated. This policy paper works with data collected from opinion polls conducted during 2023, the second year of the war. An important source of data is also a repeated questionnaire survey conducted partly on the same sample of respondents as the January-February 2023 questionnaire survey. The new questionnaire survey was conducted between December 2023 and early January 2024. The aim of the research is to use the data to capture possible changes over time in the reflection of the conflict and related topics in Czech public opinion during the second year of the war in Ukraine. Finally, the study reflects on the implications of the relevant findings for the further application of the communication strategy.
Návaznosti
TITDMZV930MT08, projekt VaVNázev: Identifikace a aplikace strategických komunikačních nástrojů při naplňování koncepce ZP ČR
Investor: Technologická agentura ČR, Identifikace a aplikace strategických komunikačních nástrojů při naplňování koncepce ZP ČR, Dílčí projekty
VytisknoutZobrazeno: 8. 8. 2024 16:21