2023
Ochota studujících na vysoké škole zapojovat se do komunikace v anglickém jazyce
JELÍNKOVÁ, JaroslavaZákladní údaje
Originální název
Ochota studujících na vysoké škole zapojovat se do komunikace v anglickém jazyce
Název anglicky
Student’s willingness to communicate in teaching at university
Autoři
JELÍNKOVÁ, Jaroslava
Vydání
1. vyd. Brno, 172 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 16, 2023
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-280-0569-6
Klíčová slova česky
ochota studujících komunikovat, obava z komunikace, vysokoškolští studující, motivace, smíšený design
Klíčová slova anglicky
learners' willingness to communicate, foreign language anxiety, college learners, motivation, mixed design
Štítky
Změněno: 3. 9. 2024 09:59, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Tato studie zkoumá ochotu studentů vysokých škol komunikovat během hodin angličtiny, a to prostřednictvím čtyř základních jazykových dovedností: čtení, psaní, poslechu a mluvení. Cílem bylo prozkoumat úroveň této ochoty a identifikovat faktory, které ji mohou ovlivňovat. Výsledky výzkumu ukazují, že studenti obecně vykazují ochotu k anglické komunikaci ve výuce, přičemž nejsou výrazné rozdíly mezi jednotlivými jazykovými dovednostmi. Nicméně více než dvě třetiny studentů projevily střední až vysokou úroveň obavy z komunikace. Nejčastějším důvodem pro komunikaci byla potřeba informací nebo rady týkající se učiva, ale také touha ukázat své znalosti či pomoci ostatním. Výzkum poukazuje na potřebu dalšího šetření, které by porovnalo deklarovanou ochotu ke komunikaci se skutečným chováním studentů během výukového procesu. Kniha také obsahuje souhrn pěti jednoduchých pravidel, které je vhodné dodržovat nejen při výuce anglického jazyka na vysoké škole. Je proto určena pro všechny, kteří se zajímají o výuku cizích jazyků.
Anglicky
This study examines university students’ willingness to communicate during English classes measured through four basic language skills: reading, writing, listening and speaking. The aim was to investigate the level of this willingness and identify factors that may influence it. The results of the research show that students generally show willingness to communicate in English in class, while there are no significant differences between individual language skills. However, more than two-thirds of students showed moderate to high levels of communication anxiety. The most frequent reason for communication was the need for information or advice regarding the curriculum, but also the desire to demonstrate one’s knowledge or help others. The research points to the need for further research that would compare the declared willingness to communicate with the actual behaviour of students during the learning process. The book also contains a summary of five simple rules that should be followed not only when teaching English at university. It is therefore intended for everyone who is interested in the study of foreign languages.