ČEŠKOVÁ, Tereza a Veronika NAJVAROVÁ. Vybrané reflektivní přístupy v přípravě budoucích učitelů. In Pro Futuro 6 Vybrané přístupy a nástroje na podporu reflektivní praxe v učitelském vzdělávání. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vybrané reflektivní přístupy v přípravě budoucích učitelů
Název česky Vybrané reflektivní přístupy v přípravě budoucích učitelů
Název anglicky Selected Reflective Approaches in the Preparation of Future Teachers
Autoři ČEŠKOVÁ, Tereza a Veronika NAJVAROVÁ.
Vydání Pro Futuro 6 Vybrané přístupy a nástroje na podporu reflektivní praxe v učitelském vzdělávání, 2024.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky reflexe; reflektivní přístupy; příprava učitelů
Klíčová slova anglicky reflection; reflective approaches; teacher training
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 6. 9. 2024 09:09.
Anotace
Reflektivní kompetence zakládá profesionalitu v učitelství. Podmiňuje schopnost profesionálů nahlížet a vysvětlovat, hodnotit a zdůvodňovat (a do jisté míry i zpochybňovat) jejich jednání, a na tomto základě pro ně navrhovat alternativní postupy. Také proto je reflektivní kompetence součástí učitelských profesních standardů, vč. „národního“ (MŠMT). S cílem podporovat u (budoucích) učitelů jejich reflektivní kompetence jsou vytvářený a aplikovány různé přístupy, metody a nástroje s tím, že některé z nich jsou „obsahově zaměřené". Znamená to, že v nich hraje důležitou roli učitelova a žákova práce s učivem.
Anotace anglicky
Reflective competence underpins professionalism in teaching. It conditions the ability of professionals to view and explain, evaluate and justify (and to some extent question) their actions, and on this basis to suggest alternative courses of action for them. This is also why reflective competence is part of the teacher professional standards, incl. the national one. In order to promote reflective competence in (future) teachers, different approaches, methods and tools are developed and applied, some of them being "content-based". This means that the teacher's and pupil's work with the curriculum plays an important role in them.
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 10:13