B 2023

Komunikační strategie úspěšných žáků v řečové dovednosti mluvení

SÝKOROVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Komunikační strategie úspěšných žáků v řečové dovednosti mluvení

Název anglicky

Good Language Learners’ Communication Strategies in Speaking as a Language Skill

Autoři

SÝKOROVÁ, Kateřina

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 182 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 15, 2023

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-280-0497-2

Klíčová slova česky

komunikační strategie, úspěšní žáci, řečová dovednost mluvení, nižší sekundární stupeň vzdělávání, angličtina jako cizí jazyk

Klíčová slova anglicky

communication strategies, good language learners, speaking as a language skill, lower secondary education, English as a foreign language

Štítky

Změněno: 9. 9. 2024 10:28, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

V didaktice cizích jazyků je všemi oblastmi napříč skloňovaný termín komunikační kompetence. Jednu složku komunikační kompetence tvoří strategická kompetence, pro kterou je stěžejní užívání komunikačních strategiích. Právě komunikační strategie jsou ústředním tématem této publikace, konkrétně jejich používání úspěšnými žáky na konci nižšího sekundárního vzdělání při mluvení v angličtině. Publikace je vhodná jak pro didaktiky cizích jazyků, tak pro učitele či rodiče, kteří se zajímají o oblast mluvení v cizím jazyce a usilují o rozvoj úspěšných žáků. Nejen jim jsou doporučeny různé metody práce s těmito žáky, včetně zvyšování povědomí o komunikačních strategiích a podporování žákovské autonomie.

Anglicky

The term "communication competence" appears across all the fields of foreign language didactics. One part of communication competence is strategic competence, which is particularly characterized by the use of communication strategies. Communication strategies are the main topic of this book, specifically their use by successful language learners at the end of lower secondary education in EFL speaking. The book is suitable for foreign language methodologists as well as for teachers or parents interested in foreign-language speaking and successful language learners’ progress. Suitable methods in their further development are also recommended including communication strategies awareness and learners’ autonomy.