2023
Komunikační strategie úspěšných žáků v řečové dovednosti mluvení
SÝKOROVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Komunikační strategie úspěšných žáků v řečové dovednosti mluvení
Název anglicky
Good Language Learners’ Communication Strategies in Speaking as a Language Skill
Autoři
SÝKOROVÁ, Kateřina
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 182 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 15, 2023
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-280-0497-2
Klíčová slova česky
komunikační strategie, úspěšní žáci, řečová dovednost mluvení, nižší sekundární stupeň vzdělávání, angličtina jako cizí jazyk
Klíčová slova anglicky
communication strategies, good language learners, speaking as a language skill, lower secondary education, English as a foreign language
Štítky
Změněno: 9. 9. 2024 10:28, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
V didaktice cizích jazyků je všemi oblastmi napříč skloňovaný termín komunikační kompetence. Jednu složku komunikační kompetence tvoří strategická kompetence, pro kterou je stěžejní užívání komunikačních strategiích. Právě komunikační strategie jsou ústředním tématem této publikace, konkrétně jejich používání úspěšnými žáky na konci nižšího sekundárního vzdělání při mluvení v angličtině. Publikace je vhodná jak pro didaktiky cizích jazyků, tak pro učitele či rodiče, kteří se zajímají o oblast mluvení v cizím jazyce a usilují o rozvoj úspěšných žáků. Nejen jim jsou doporučeny různé metody práce s těmito žáky, včetně zvyšování povědomí o komunikačních strategiích a podporování žákovské autonomie.
Anglicky
The term "communication competence" appears across all the fields of foreign language didactics. One part of communication competence is strategic competence, which is particularly characterized by the use of communication strategies. Communication strategies are the main topic of this book, specifically their use by successful language learners at the end of lower secondary education in EFL speaking. The book is suitable for foreign language methodologists as well as for teachers or parents interested in foreign-language speaking and successful language learners’ progress. Suitable methods in their further development are also recommended including communication strategies awareness and learners’ autonomy.