RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁ. Portfolio u státní závěrečné zkoušky studentů učitelství pro mateřské školy. In Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, 2024. 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Portfolio u státní závěrečné zkoušky studentů učitelství pro mateřské školy
Název anglicky Using the portfolio in the state final examination in the kindergarten teaching programme
Autoři RODOVÁ, Veronika a Zora SYSLOVÁ.
Vydání Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, 2024, 2024.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Pregraduální vzdělávání; portfolio; státní závěrečná zkouška
Klíčová slova anglicky Undergraduate education; portfolio; State final Examination
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 12. 9. 2024 17:15.
Anotace
Cílem prezentace je představit portfolio jako významnou součást státní závěrečné zkoušky v programu Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Jádrem výzkumného šetření je analýza prezentačních portfolií a vytvoření orientační typologie, která vychází z typů navržených Tomkovou (2018, s. 193–198). Analýzu portfolií doplňuje analýza odpovědí padesáti tří respondentů získaných formou elektronického dotazníku, která ukazuje, jaký význam studenti portfoliu u státní závěrečné zkoušky přisuzují. Předpokladem bylo, že výsledky výzkumu poslouží jako vodítka pro hledání možností, jak zvyšovat kvalitu podpory studentů při práci s portfoliem.
Anotace anglicky
The aim of this presentation is to present the portfolio as an important part of the state final examination in the Teaching for Kindergartens programme at the Faculty of Education of Masaryk University. The core of the research investigation is the analysis of presentation portfolios and the creation of an indicative typology based on the types proposed by Tomková (2018, pp. 193–198). The analysis of the portfolios is complemented by the analysis of the answers of fifty -three respondents obtained in the form of an electronic questionnaire, which shows the importance students attribute to the portfolio in the state final exam. It was assumed that the results of the research will serve as guidelines for finding ways to improve the quality of student support when working with the portfolio.
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 15:21