k 2024

Co dělá dobrou školu?

ŠEĎOVÁ, Klára a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Co dělá dobrou školu?

Název anglicky

What makes a good school?

Vydání

Konference ČAPV: Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání, 2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

kvalita výuky; vzdělávací výsledky žákovská participace
Změněno: 16. 9. 2024 09:51, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

V tomto příspěvku se zaměřujeme na otázku, do jaké míry vysvětlují faktory kvality výuky vzdělávací výsledky žáků a jakou roli v tomto modelu má žákovská participace na výuce. Využíváme data z panelové studie 150 českých škol. Kvalita výuky je měřena skrze faktory podpůrné klima, kognitivní aktivizaci a management třídy. Participace ve výuce jako jako verbální a neverbální zapojení do dialogu ve třídě (zvedání rukou, prezentace myšlenek, kladení otázek, vysvětlování, diskuse s vrstevníky.

Návaznosti

LX22NPO5101, projekt VaV
Název: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (Akronym: SYRI)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, 5.1 EXCELES