2024
Teachers`s approach to pupils with heterogeneous language repertoires in the Czech Republic
TOULOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Teachers`s approach to pupils with heterogeneous language repertoires in the Czech Republic
Název česky
Přístup učitelů k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem v České republice
Název anglicky
Teachers`s approach to pupils with heterogeneous language repertoires in the Czech Republic
Autoři
TOULOVÁ, Pavla
Vydání
The 13th International Conference on Third Language Acquision and Multilingualism, 2024
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
vícejazyčnost, žáci s heterogenním jazykovým repertoárem
Klíčová slova anglicky
multilingualism, pupils with heterogeneous language repertoires
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 21. 10. 2024 18:24, Mgr. et Mgr. Pavla Toulová, MBA
V originále
Given the ever-increasing migration and the associated language barrier in education, I have decided to explore this area. The aim of my work is to find out what teachers' approaches to learners with heterogeneous language repertoires are. My dissertation research will focus on the multilingualism of second-level primary school teachers in the Czech Republic, as the topic of multilingualism has not been sufficiently researched in the Czech Republic. In my dissertation research I focus on multilingualism of second grade elementary school teachers in the Czech Republic because the topic of multilingualism is not sufficiently explored in the Czech Republic. I examine (1) teachers' perceptions of linguistic heterogeneity in classrooms; (2) teachers' support and its manifestations in teaching; (3) changes in teachers' attitudes towards their profession. The main source of data is semi-structured interviews with school teachers. The first results from the semi-structured interviews can be seen here. The research is in its early stages as I am a first year PhD student.
Česky
Vzhledem ke stále se zvyšující migraci a s ní spojené jazykové bariéře ve vzdělávání jsem se rozhodla tuto oblast prozkoumat. Cílem mé práce je zjistit, jaký je přístup učitelů k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem. Ve svém disertačním výzkumu se zaměřuji na vícejazyčnost učitelů druhého stupně základních škol v České republice, neboť téma vícejazyčnosti není v České republice dostatečně prozkoumáno. Zkoumám (1) vnímání jazykové heterogenity ve třídách učiteli; (2) podporu učitelů a její projevy ve výuce; (3) změny v přístupu učitelů k jejich profesi. Hlavním zdrojem dat jsou polostrukturované rozhovory s učiteli základních škol. První výsledky z polostrukturovaných rozhovorů můžete vidět zde. Výzkum je v začátcích, jelikož jsem studentka prvního ročníku doktorského studia.
Anglicky
Given the ever-increasing migration and the associated language barrier in education, I have decided to explore this area. The aim of my work is to find out what teachers' approaches to learners with heterogeneous language repertoires are. My dissertation research will focus on the multilingualism of second-level primary school teachers in the Czech Republic, as the topic of multilingualism has not been sufficiently researched in the Czech Republic. In my dissertation research I focus on multilingualism of second grade elementary school teachers in the Czech Republic because the topic of multilingualism is not sufficiently explored in the Czech Republic. I examine (1) teachers' perceptions of linguistic heterogeneity in classrooms; (2) teachers' support and its manifestations in teaching; (3) changes in teachers' attitudes towards their profession. The main source of data is semi-structured interviews with school teachers. The first results from the semi-structured interviews can be seen here. The research is in its early stages as I am a first year PhD student.
Návaznosti
MUNI/A/1420/2023, interní kód MU |
|