k 2024

Teachers`s approach to pupils with heterogeneous language repertoires in the Czech Republic

TOULOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Teachers`s approach to pupils with heterogeneous language repertoires in the Czech Republic

Název česky

Přístup učitelů k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem v České republice

Název anglicky

Teachers`s approach to pupils with heterogeneous language repertoires in the Czech Republic

Autoři

TOULOVÁ, Pavla

Vydání

The 13th International Conference on Third Language Acquision and Multilingualism, 2024

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova česky

vícejazyčnost, žáci s heterogenním jazykovým repertoárem

Klíčová slova anglicky

multilingualism, pupils with heterogeneous language repertoires

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 21. 10. 2024 18:24, Mgr. et Mgr. Pavla Toulová, MBA

Anotace

V originále

Given the ever-increasing migration and the associated language barrier in education, I have decided to explore this area. The aim of my work is to find out what teachers' approaches to learners with heterogeneous language repertoires are. My dissertation research will focus on the multilingualism of second-level primary school teachers in the Czech Republic, as the topic of multilingualism has not been sufficiently researched in the Czech Republic. In my dissertation research I focus on multilingualism of second grade elementary school teachers in the Czech Republic because the topic of multilingualism is not sufficiently explored in the Czech Republic. I examine (1) teachers' perceptions of linguistic heterogeneity in classrooms; (2) teachers' support and its manifestations in teaching; (3) changes in teachers' attitudes towards their profession. The main source of data is semi-structured interviews with school teachers. The first results from the semi-structured interviews can be seen here. The research is in its early stages as I am a first year PhD student.

Česky

Vzhledem ke stále se zvyšující migraci a s ní spojené jazykové bariéře ve vzdělávání jsem se rozhodla tuto oblast prozkoumat. Cílem mé práce je zjistit, jaký je přístup učitelů k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem. Ve svém disertačním výzkumu se zaměřuji na vícejazyčnost učitelů druhého stupně základních škol v České republice, neboť téma vícejazyčnosti není v České republice dostatečně prozkoumáno. Zkoumám (1) vnímání jazykové heterogenity ve třídách učiteli; (2) podporu učitelů a její projevy ve výuce; (3) změny v přístupu učitelů k jejich profesi. Hlavním zdrojem dat jsou polostrukturované rozhovory s učiteli základních škol. První výsledky z polostrukturovaných rozhovorů můžete vidět zde. Výzkum je v začátcích, jelikož jsem studentka prvního ročníku doktorského studia.

Návaznosti

MUNI/A/1420/2023, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků