k 2024

Kazuistika úspěšného zvládnutí dovedností pro život u dětí s vývojovým postižením

MUDROCH LUKÁŠOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Kazuistika úspěšného zvládnutí dovedností pro život u dětí s vývojovým postižením

Název česky

Kazuistika úspěšného zvládnutí dovedností pro život u dětí s vývojovým postižením

Název anglicky

Case study of successful life skills mastery in children with developmental disabilities.

Autoři

MUDROCH LUKÁŠOVÁ, Lucie

Vydání

11. Konference Evropské asociace pro behaviorální analýzu, 2024, 2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

aplikovaná behaviorální analýza; vývojové postižení;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 10. 2024 13:07, Mgr. Bc. Lucie Mudroch Lukášová, M.Sc.

Anotace

Anglicky

Prezentace představuje dvě kazuistiky úspěšného využití programu EFL (Essentials for learning) u dětí s poruchou autistického spektra (PAS). První kazuistika se zaměřuje na devítiletého chlapce, který po třech letech intervence dosáhl výrazného pokroku v oblastech čekání a společné chůze, přičemž dokázal prodloužit dobu chůze bez problémového chování z 40 sekund na 30-40 minut a čekat v různých situacích až 5 minut. Druhá kazuistika se věnuje sedmiletému chlapci s PAS a epilepsií, jenž při intenzivnější terapii (30 hodin týdně) zvládl během několika měsíců čekat v jiné místnosti po dobu 20 minut a stejně dlouho na oblíbenou aktivitu. Autorka identifikuje hlavní faktory, které mohou negativně ovlivnit pokrok klientů, včetně nedostatečného počtu terapeutických hodin, nesprávné implementace programu a řídké supervize.