2024
Kazuistika úspěšného zvládnutí dovedností pro život u dětí s vývojovým postižením
MUDROCH LUKÁŠOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Kazuistika úspěšného zvládnutí dovedností pro život u dětí s vývojovým postižením
Název česky
Kazuistika úspěšného zvládnutí dovedností pro život u dětí s vývojovým postižením
Název anglicky
Case study of successful life skills mastery in children with developmental disabilities.
Autoři
MUDROCH LUKÁŠOVÁ, Lucie
Vydání
11. Konference Evropské asociace pro behaviorální analýzu, 2024, 2024
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
aplikovaná behaviorální analýza; vývojové postižení;
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 10. 2024 13:07, Mgr. Bc. Lucie Mudroch Lukášová, M.Sc.
Anotace
Anglicky
Prezentace představuje dvě kazuistiky úspěšného využití programu EFL (Essentials for learning) u dětí s poruchou autistického spektra (PAS). První kazuistika se zaměřuje na devítiletého chlapce, který po třech letech intervence dosáhl výrazného pokroku v oblastech čekání a společné chůze, přičemž dokázal prodloužit dobu chůze bez problémového chování z 40 sekund na 30-40 minut a čekat v různých situacích až 5 minut. Druhá kazuistika se věnuje sedmiletému chlapci s PAS a epilepsií, jenž při intenzivnější terapii (30 hodin týdně) zvládl během několika měsíců čekat v jiné místnosti po dobu 20 minut a stejně dlouho na oblíbenou aktivitu. Autorka identifikuje hlavní faktory, které mohou negativně ovlivnit pokrok klientů, včetně nedostatečného počtu terapeutických hodin, nesprávné implementace programu a řídké supervize.