2024
Intercultural communication: example of an EDUC virtual exchange programme of four European universities
DELALANDE, HanaBasic information
Original name
Intercultural communication: example of an EDUC virtual exchange programme of four European universities
Name in Czech
Interkulturní komunikace: příklad EDUC programu virtuální mobility čtyř evropských univerzit
Authors
Edition
06/12/2024 University of Rennes, 2024
Other information
Language
English
Type of outcome
Requested lectures
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
France
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
virtuální mobilita; interkulturní kompetence; internacionalizace
Keywords in English
virtual exchange; interculturam competence; internacionalization
Tags
International impact
Changed: 20/3/2025 11:37, Ing. Mgr. Hana Delalande, Ph.D.
In the original language
The presentation offered an insight into a four-year long experience of an EDUC virtual exchange programme of four European universities (Masaryk Universtity, University of Rennes, University of Pécs and University of Paris Nanterre) called „Career project preparation for French-speaking students and intercultural differences linked to labour market in different European countries“. Motivation, goals, organization, challenges, course adjustment and future steps were further discussed. Special focus was dedicated to physical mobility of the students and their futher implication in projects within EDUC alliance, such as summer schools, gap year or internships.
In Czech
Prezentace nabídla pohled na čtyřletou zkušenost virtuálního výměnného programu EDUC čtyř evropských univerzit (Masarykova univerzita, University of Rennes, University of Pécs a University Paris Nanterre) s názvem „Příprava kariérního projetu pro francouzsky mluvící studenty a mezikulturní rozdíly související s trhem práce v různých evropských zemích“. Dále byla diskutována motivace, cíle, organizace, výzvy, úprava kurzu a budoucí kroky. Zvláštní pozornost byla věnována fyzické mobilitě studentů a jejich další účasti v projektech aliance EDUC, jako jsou letní školy, gap year nebo stáže.