p 2024

Intercultural communication: example of an EDUC virtual exchange programme of four European universities

DELALANDE, Hana

Basic information

Original name

Intercultural communication: example of an EDUC virtual exchange programme of four European universities

Name in Czech

Interkulturní komunikace: příklad EDUC programu virtuální mobility čtyř evropských univerzit

Authors

Edition

06/12/2024 University of Rennes, 2024

Other information

Language

English

Type of outcome

Requested lectures

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

France

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

virtuální mobilita; interkulturní kompetence; internacionalizace

Keywords in English

virtual exchange; interculturam competence; internacionalization

Tags

International impact
Changed: 20/3/2025 11:37, Ing. Mgr. Hana Delalande, Ph.D.

Abstract

In the original language

The presentation offered an insight into a four-year long experience of an EDUC virtual exchange programme of four European universities (Masaryk Universtity, University of Rennes, University of Pécs and University of Paris Nanterre) called „Career project preparation for French-speaking students and intercultural differences linked to labour market in different European countries“. Motivation, goals, organization, challenges, course adjustment and future steps were further discussed. Special focus was dedicated to physical mobility of the students and their futher implication in projects within EDUC alliance, such as summer schools, gap year or internships.

In Czech

Prezentace nabídla pohled na čtyřletou zkušenost virtuálního výměnného programu EDUC čtyř evropských univerzit (Masarykova univerzita, University of Rennes, University of Pécs a University Paris Nanterre) s názvem „Příprava kariérního projetu pro francouzsky mluvící studenty a mezikulturní rozdíly související s trhem práce v různých evropských zemích“. Dále byla diskutována motivace, cíle, organizace, výzvy, úprava kurzu a budoucí kroky. Zvláštní pozornost byla věnována fyzické mobilitě studentů a jejich další účasti v projektech aliance EDUC, jako jsou letní školy, gap year nebo stáže.