B 2024

Přístupy k integraci vzdělávacího obsahu z pohledu kurikula, výuky a učitelského vzdělávání

KOLDOVÁ, Helena; Tomáš JANÍK; Martin BÍLEK; Jiří DOSTÁL; Michaela MÁDLOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Přístupy k integraci vzdělávacího obsahu z pohledu kurikula, výuky a učitelského vzdělávání

Název česky

Přístupy k integraci vzdělávacího obsahu z pohledu kurikula, výuky a učitelského vzdělávání

Název anglicky

Approaches to the Integration of Educational Content from the Perspective of Curriculum, Didactics, and Teacher Education

Autoři

KOLDOVÁ, Helena (203 Česká republika); Tomáš JANÍK (203 Česká republika, garant, domácí); Martin BÍLEK (203 Česká republika); Jiří DOSTÁL (203 Česká republika); Michaela MÁDLOVÁ (203 Česká republika); Pavel MENTLÍK (203 Česká republika); Lukáš ROKOS; Ondřej ŠIMIK (203 Česká republika) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. České Budějovice, 184 s. Pedagogica et Psychologica, 2024

Nakladatel

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/24:00138826

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7694-097-0

Klíčová slova česky

integrace vzdělávacích obsahů; STEM; Science; CLIL

Klíčová slova anglicky

educational content integration; STEM; Science; CLIL

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2025 10:16, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Kniha poskytuje odpovědi na otázky související se zaváděním obsahově integrovaných přístupů do školní praxe. Nejprve je v knize představena rámcová charakteristika podstaty přístupů a souvisejících klíčových pojmů. Autoři se zabývají obsahovým vymezením monodiscipinarity, multidisciplinarity, interdisciplinarity a transdisciplinarity a naznačují jejich kurikulární, didaktické a pedeutologické aspekty. Následují kapitoly potom představují vybrané přístupy k integraci vzdělávacích obsahů – konkrétně STEM, SCIENCE, CLIL, technické vzdělávání, vzdělávací oblast Člověk a jeho svět. V závěru publikace jsou shrnuty výzvy pro implementaci vzdělávání v integrovaném pojetí na různých stupních škol.

Anglicky

The book answers questions related to implementing content-integrated approaches in school practice. Initially, the book presents a conceptual framework outlining the essence of these approaches and the key associated concepts. The authors explore the content-specific delineation of monodisciplinarity, multidisciplinarity, interdisciplinarity, and transdisciplinarity, highlighting their curricular, didactic, and pedagogical aspects. Subsequent chapters introduce selected approaches to integrating educational content, specifically STEM, SCIENCE, CLIL, Technical Education, and the educational domain Man and His World. The final chapter summarizes the challenges associated with implementing integrated education at various levels of schooling.