2024
Přístupy k integraci vzdělávacího obsahu z pohledu kurikula, výuky a učitelského vzdělávání
KOLDOVÁ, Helena; Tomáš JANÍK; Martin BÍLEK; Jiří DOSTÁL; Michaela MÁDLOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Přístupy k integraci vzdělávacího obsahu z pohledu kurikula, výuky a učitelského vzdělávání
Název česky
Přístupy k integraci vzdělávacího obsahu z pohledu kurikula, výuky a učitelského vzdělávání
Název anglicky
Approaches to the Integration of Educational Content from the Perspective of Curriculum, Didactics, and Teacher Education
Autoři
KOLDOVÁ, Helena (203 Česká republika); Tomáš JANÍK (203 Česká republika, garant, domácí); Martin BÍLEK (203 Česká republika); Jiří DOSTÁL (203 Česká republika); Michaela MÁDLOVÁ (203 Česká republika); Pavel MENTLÍK (203 Česká republika); Lukáš ROKOS; Ondřej ŠIMIK (203 Česká republika) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. České Budějovice, 184 s. Pedagogica et Psychologica, 2024
Nakladatel
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/24:00138826
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7694-097-0
Klíčová slova česky
integrace vzdělávacích obsahů; STEM; Science; CLIL
Klíčová slova anglicky
educational content integration; STEM; Science; CLIL
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2025 10:16, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Kniha poskytuje odpovědi na otázky související se zaváděním obsahově integrovaných přístupů do školní praxe. Nejprve je v knize představena rámcová charakteristika podstaty přístupů a souvisejících klíčových pojmů. Autoři se zabývají obsahovým vymezením monodiscipinarity, multidisciplinarity, interdisciplinarity a transdisciplinarity a naznačují jejich kurikulární, didaktické a pedeutologické aspekty. Následují kapitoly potom představují vybrané přístupy k integraci vzdělávacích obsahů – konkrétně STEM, SCIENCE, CLIL, technické vzdělávání, vzdělávací oblast Člověk a jeho svět. V závěru publikace jsou shrnuty výzvy pro implementaci vzdělávání v integrovaném pojetí na různých stupních škol.
Anglicky
The book answers questions related to implementing content-integrated approaches in school practice. Initially, the book presents a conceptual framework outlining the essence of these approaches and the key associated concepts. The authors explore the content-specific delineation of monodisciplinarity, multidisciplinarity, interdisciplinarity, and transdisciplinarity, highlighting their curricular, didactic, and pedagogical aspects. Subsequent chapters introduce selected approaches to integrating educational content, specifically STEM, SCIENCE, CLIL, Technical Education, and the educational domain Man and His World. The final chapter summarizes the challenges associated with implementing integrated education at various levels of schooling.