c 2025

Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning

VLČEK, Petr; Alena SKOTÁKOVÁ a Sylva HŘEBÍČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning

Název česky

Kurikulární rámec pro rozvoj sociálně-emocionálních dovedností dětí a mládeže

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, 2025

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-280-0722-5

Štítky

Změněno: 2. 6. 2025 12:57, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

The “Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning” provides a comprehensive structure for integrating Outdoor Adventure Education (OAE) and Social and Emotional Learning (SEL) into physical education curricula. Developed as part of the Erasmus+-funded OutAdvEd project, the publication connects theoretical foundations from curriculum theory, experiential learning, and SEL with practical guidelines for curriculum design, implementation, and assessment. It is intended for physical education teachers, trainers, and outdoor education specialists aiming to systematically foster the personal and social development of youth through experiential activities in natural environments.

Česky

Publikace „Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning“ představuje ucelený rámec pro integraci outdoorového zážitkového vzdělávání (OAE) a sociálně-emocionálního učení (SEL) do výuky tělesné výchovy. Vznikla jako součást mezinárodního projektu OutAdvEd podpořeného programem Erasmus+. Text propojuje teoretické koncepty kurikulární tvorby, zážitkové pedagogiky a rozvoje sociálně-emocionálních dovedností s konkrétními návrhy na design kurikula, implementaci výuky a hodnocení výsledků. Publikace je určena pedagogům tělesné výchovy, školitelům a odborníkům na outdoorové vzdělávání, kteří chtějí systematicky podporovat osobnostní a sociální růst dětí a mládeže prostřednictvím aktivit v přírodním prostředí.