2025
Výchova a vzdělávání v bodech obratu
JANÍK, Tomáš; Stanislav ŠTECH; Petr NAJVAR; Dana KASPEROVÁ; Karel RÝDL et. al.Základní údaje
Originální název
Výchova a vzdělávání v bodech obratu
Název česky
Výchova a vzdělávání v bodech obratu
Název anglicky
Education and Turning Points in Society
Autoři
JANÍK, Tomáš; Stanislav ŠTECH; Petr NAJVAR; Dana KASPEROVÁ; Karel RÝDL; Wilfried GÖTTLICHER; Štefan PORUBSKÝ; Vladimíra SPILKOVÁ; Eliška WALTEROVÁ; Michal KAPLÁNEK; Vladimír JŮVA; Dag HRUBÝ a Petra ŠOBÁŇOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 231 s. Masaryk University Conversations, sv. č. 2, 2025
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
ISBN
978-80-280-0589-4
Štítky
Změněno: 24. 7. 2025 13:41, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha je sbírkou dvanácti rozhovorů, které vedl Tomáš Janík, profesor Masarykovy univerzity, s představiteli české i zahraniční pedagogiky na téma obraty ve výchově a vzdělávání. Dotazovaní své odpovědi situovali do širšího časového rámce. Často do období modernity – zejména reformně pedagogického hnutí z přelomu 19. a 20. století, dále do éry tzv. socialistické školy a především do vývoje po roce 1989. Z témat žhavé současnosti byla v rozhovorech reflektována pandemie covid-19 a válečný konflikt na Ukrajině. S Tomášem Janíkem rozmlouvali: Stanislav Štech, Petr Najvar, Dana Kasperová, Karel Rýdl, Wilfried Göttlicher, Štefan Porubský, Vladimíra Spilková, Eliška Walterová, Michal Kaplánek, Vladimír Jůva, Dag Hrubý a Petra Šobáňová.
Anglicky
This book is a collection of twelve interviews conducted by Tomáš Janík, a professor at Masaryk University, with representatives from Czech and international pedagogy on the topic of changes in education. The interviewees set their answers within a broad time frame – often in the period of modernity – in particular the reformist pedagogical movement from the turn of the 20th century, the era of the ‘socialist school’ and, most frequently, in the developments after 1989. Among the most pressing current topics reflected on in the interviews are the Covid-19 pandemic and the war in Ukraine. Tomáš Janík was in discussion with: Stanislav Štech, Petr Najvar, Dana Kasperová, Karel Rýdl, Wilfried Göttlicher, Štefan Porubský, Vladimíra Spilková, Eliška Walterová, Michal Kaplánek, Vladimír Jůva, Dag Hrubý a Petra Šobáňová.