J 2000

Citová vazba rodiče - děti jako předmět výzkumu

WINKLER, Jiří

Základní údaje

Originální název

Citová vazba rodiče - děti jako předmět výzkumu

Název anglicky

Emotional Bonding Between Parents and Children as a Research Subject

Autoři

WINKLER, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

Časopis lékařů českých, Praha, ČLS JEP, 2000, 0008-7335

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/00:00003619

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

parents bonding; factors of creating the emotional bondings; everyday life
Změněno: 29. 6. 2009 08:28, doc. PhDr. Jiří Winkler, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek seznamuje s různými tématy studia citové vazby mezi rodiči a dětmi. Vazebné chování je představeno jako významný faktor ovlivňující psychické i tělesné zdraví dětí v různých stádiích jejich života. Mezigenerační citové vztahy vytvářejí životní zázemí, pocit stability a jistoty. V tomto smyslu jsou zdrojem aktivního života jedince v různém věku. V textu jsou popisovány základní skupiny faktorů, které se podílejí na formování těchto citových vztahů.

Anglicky

The autor of the article introduces different themes of the study of emotional bonding between parents and children. Bonding behaviour is shown as significant factor influencing both phisical and psychical health of children in different periods of their lives. Several basic groups of factors, which participate on forming of these emotional bondings are futher described in the text togheter with examples of the interventions making in the frame family and health policy.

Návaznosti

NE6206, projekt VaV
Název: Vliv organizace zdravotnicko-sociálních služeb pro mentálně,tělesně a sociálně postižené děti na kvalitu odborné péče.
Investor: Ministerstvo zdravotnictví ČR, Vliv organizace zdravotnicko-sociálních služeb pro mentálně,tělesně a sociálně postižené děti na kvalitu odborné péče