2000
Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her.
VACULÍK, MartinZákladní údaje
Originální název
Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her.
Název anglicky
Perception and evaluation of interpersonal behaviour of computer games players
Autoři
VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Sociální procesy a osobnost 2000, od s. tisk, 9 s. 2000
Nakladatel
PSú AV ČR, MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/00:00003478
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
social behaviour; interpersonal traits; computer games; adolescence
Změněno: 26. 11. 2006 21:42, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
V originále
Výzkum je zaměřen na percepci a hodnocení kategorií interpersonálního chování hráčů počítačových her. V první části byla data získaná na úrovni vědomého chování (aktuální já) a na úrovni hodnot (ideální já) srovnávána s normou pro středoškolskou populaci. Byla také zkoumána diskrepance mezi sebepercepcí v kategoriích interpersonálního chování a požadovaným ideálem. Na vědomé úrovni chování se hráči počítačových her odlišují od normy v kategorii dominance, responzibilita, egocentrismus, rezervovanost a submise. Na úrovni hodnot se jedná o kategorie dominance, egocentrismus, agrese, submise, závislost a afiliance. Ideál interpersonálního chování hráčů počítačových her našeho souboru se statisticky průkazně odlišuje od sebepercepce v řadě kategorií interpersonálního chování. Pouze u dvou kategorií (agrese, egocentrismus) se percepce vědomého chování blíží požadovanému ideálu.
Anglicky
This study is focused on interpersonal traits of players of computer games in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterions: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year) was investigated. The Interpersonal Check List (ICL) was used. Differences between players and non-players and differences between players on level of obvious behaviour and ideal self was examined. Significant dissimilarities were discovered.
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaV |
|