D 2000

Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her.

VACULÍK, Martin

Základní údaje

Originální název

Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her.

Název anglicky

Perception and evaluation of interpersonal behaviour of computer games players

Autoři

VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Sociální procesy a osobnost 2000, od s. tisk, 9 s. 2000

Nakladatel

PSú AV ČR, MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/00:00003478

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

social behaviour; interpersonal traits; computer games; adolescence
Změněno: 26. 11. 2006 21:42, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Anotace

V originále

Výzkum je zaměřen na percepci a hodnocení kategorií interpersonálního chování hráčů počítačových her. V první části byla data získaná na úrovni vědomého chování (aktuální já) a na úrovni hodnot (ideální já) srovnávána s normou pro středoškolskou populaci. Byla také zkoumána diskrepance mezi sebepercepcí v kategoriích interpersonálního chování a požadovaným ideálem. Na vědomé úrovni chování se hráči počítačových her odlišují od normy v kategorii dominance, responzibilita, egocentrismus, rezervovanost a submise. Na úrovni hodnot se jedná o kategorie dominance, egocentrismus, agrese, submise, závislost a afiliance. Ideál interpersonálního chování hráčů počítačových her našeho souboru se statisticky průkazně odlišuje od sebepercepce v řadě kategorií interpersonálního chování. Pouze u dvou kategorií (agrese, egocentrismus) se percepce vědomého chování blíží požadovanému ideálu.

Anglicky

This study is focused on interpersonal traits of players of computer games in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterions: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year) was investigated. The Interpersonal Check List (ICL) was used. Differences between players and non-players and differences between players on level of obvious behaviour and ideal self was examined. Significant dissimilarities were discovered.

Návaznosti

GA406/98/1007, projekt VaV
Název: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci