D 2000

Eysenckova typologie osobnosti hráčů počítačových her

VACULÍK, Martin

Základní údaje

Originální název

Eysenckova typologie osobnosti hráčů počítačových her

Název anglicky

Eysenck's typology of personality of computer games players

Autoři

VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Integrativní funkce osobnosti, s. 193-199, 2000

Nakladatel

FSS MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/00:00003479

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

personality; computer games; adolescence
Změněno: 26. 11. 2006 21:43, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem této studie byl popis osobnosti hráčů počítačových her pomocí Eysenckovy typologie osobnosti. Byly zkoumány odlišnosti v jednotlivých osobnostních dimenzích mezi hráči a normou pro chlapce ve věku od 16-20 let, mezi respondenty hrajícími odlišné množství hodin týdně a mezi nejvíce hrajícími respondenty a normou pro chlapce ve věku od 16-20 let. Hráči se popisují jako méně psychotičtí, extravertnější a méně skórují na lži škále ve srovnání s vrstevníky. Respondenti věnující hraní nejvíce hodin týdně jsou více psychotičtí a neurotičtí, výše skórují v návykové a kriminální škále než ostatní hráči. Tito hráči také dosahují ve srovnání s vrstevníky vyšších hodnot na návykové škále a škále kriminality.

Anglicky

This study is focused on personality traits of computer games players. The Eysenck's personality questionnaire (EPQ) was used. Differences in psychoticism and extraversion between players and non-players were found. Adolescents who play computer games were significantly more extravert and got lower score on psychoticism scale than non-players. Results indicate that heavy use of computer games is associated with higher score on psychoticism, neuroticism, crime and addiction scale.

Návaznosti

GA406/98/1007, projekt VaV
Název: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci