J 2000

Elektronické hry, sebepojetí, sociální dovednosti a sociální interakce

VACULÍK, Martin

Základní údaje

Originální název

Elektronické hry, sebepojetí, sociální dovednosti a sociální interakce

Název anglicky

Electronic games, self-concept, social skills and social interactions

Autoři

VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)

Vydání

Zprávy - Psychologický ústav AV ČR, Brno, Psú AVČR, 2000, 1211-8818

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/00:00003480

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

computer games; social interaction; social skill; adolescence

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 11. 2006 21:43, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku se objevuje přehled výzkumných projektů zaměřených na oblast sociálních dovedností a sociální interakce. Podobně jako výsledky výzkumných projektů zaměřených např. na vztah mezi agresí a hraním elektronických her, jsou výsledky výzkumů sledujících vztah mezi hraním elektronických her a sociálními dovednostmi často protikladné. Za významné a důležité lze považovat zjištění týkající se teorie elektronického přátelství, které předpokládá větší přitažlivost kontaktu elektronickými médii než kontaktu s lidmi. Výzkumy vztahu sociálních interakcí a hraní elektronických her tuto teorii nedokládají, spíše naopak. Je podstatné, že tato teoretická koncepce, která se zdála tak silná, byla řadou výzkumů oslabena.

Anglicky

This study is focused on relationship between playing electronic games, social skills and social interactions. The negative influence of playing electronic games on social skills and social interactions belongs to the most often reported subjects. Many conclusions of research projects involving the topic of this study are discussed. Author refers to absence of relevant results that may lead to convincing conclusions.

Návaznosti

GA406/98/1007, projekt VaV
Název: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci