2000
Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci
VACULÍK, MartinZákladní údaje
Originální název
Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci
Název anglicky
Self-esteem of computer games players in adolescence
Autoři
VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)
Vydání
Československá psychologie, Praha, AV ČR, 2000, 0009-062X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.295
Kód RIV
RIV/00216224:14230/00:00003481
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
self-esteem; computer games; adolescence
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 11. 2006 21:42, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
V originále
Výzkumný projekt je zaměřen na sebehodnocení hráčů počítačových her. Zajímali jsme se o celkovou úroveň a strukturu sebehodnocení hráčů počítačových her. Sledovali jsme rozdíly v sebehodnocení mezi hráči, kteří hrají počítačové hry odlišné množství hodin týdně. Úroveň sebehodnocení hráčů našeho souboru se pohybuje nad středovou hodnotou škály odpovědí. Mezi skupinami hráčů věnujícími hraní rozdílné množství hodin týdně lze identifikovat odlišnosti v sebehodnocení. Úroveň sebehodnocení klesá s množstvím hraní počítačových her týdně. Ve struktuře sebehodnocení hráčů počítačových her jsme objevili určité podobnosti se strukturou sebehodnocení středoškoláků i vysokoškoláků.
Anglicky
This study is focused on self-esteem players of computer games in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). The Rosenberg's scale of self-evaluation was used. The relationship between amount playing computer games and self-esteem was discovered. Heavy use of computer games is associated with lower self-esteem. Heavy players scored significantly lower on self-evaluation scale than other players. Similarities in the structure of self-esteem of computer games players and university and grammar school students were found.
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaV |
|