J 2000

Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci

VACULÍK, Martin

Základní údaje

Originální název

Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci

Název anglicky

Self-esteem of computer games players in adolescence

Autoři

VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant)

Vydání

Československá psychologie, Praha, AV ČR, 2000, 0009-062X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.295

Kód RIV

RIV/00216224:14230/00:00003481

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

self-esteem; computer games; adolescence

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 11. 2006 21:42, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Anotace

V originále

Výzkumný projekt je zaměřen na sebehodnocení hráčů počítačových her. Zajímali jsme se o celkovou úroveň a strukturu sebehodnocení hráčů počítačových her. Sledovali jsme rozdíly v sebehodnocení mezi hráči, kteří hrají počítačové hry odlišné množství hodin týdně. Úroveň sebehodnocení hráčů našeho souboru se pohybuje nad středovou hodnotou škály odpovědí. Mezi skupinami hráčů věnujícími hraní rozdílné množství hodin týdně lze identifikovat odlišnosti v sebehodnocení. Úroveň sebehodnocení klesá s množstvím hraní počítačových her týdně. Ve struktuře sebehodnocení hráčů počítačových her jsme objevili určité podobnosti se strukturou sebehodnocení středoškoláků i vysokoškoláků.

Anglicky

This study is focused on self-esteem players of computer games in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). The Rosenberg's scale of self-evaluation was used. The relationship between amount playing computer games and self-esteem was discovered. Heavy use of computer games is associated with lower self-esteem. Heavy players scored significantly lower on self-evaluation scale than other players. Similarities in the structure of self-esteem of computer games players and university and grammar school students were found.

Návaznosti

GA406/98/1007, projekt VaV
Název: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci