2000
Kooperativní výchova jako cesta k integraci jednotlivců bez ohledu na jejich etnický, ekonomický, sociální a jiný původ
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela a Pavel MAŠEKZákladní údaje
Originální název
Kooperativní výchova jako cesta k integraci jednotlivců bez ohledu na jejich etnický, ekonomický, sociální a jiný původ
Název anglicky
COOPERATIVE DISCIPLINE AS A WAY TOWARDS INTEGRATING INDIVIDUALS WITH VARIOUS ETHNIC, ECONOMIC, SOCIAL AND OTHER BACKGROUNDS
Autoři
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela a Pavel MAŠEK
Vydání
Brno, 2000
Nakladatel
FSS MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/00:00003038
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
Classroom management; effective teaching; styles of classroom management; Individual Psychology; Cooperative Discipline
Štítky
Změněno: 28. 2. 2001 12:52, Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D.
V originále
V rámci plnění grantového projektu fakulty sociálních studií MU Brno "Podpora optimálního vývoje osobnosti a intelektu dětí ze znevýhodněného sociokulturního prostředí jako cesta k respektování lidských práv" jsme pro učitele a další profesionály pracující s dětmi připravili tréninkový program, který nabízí možnosti, jak zlepšit mezilidskou komunikaci a s ní související vztahy účastníků výukového procesu. Tento program může být zároveň cestou, jak do vyučování integrovat žáky z různého sociokulturního prostředí, aby byly akceptovány a využívány jejich kulturní odlišnosti při výuce. Při koncipování tohoto tréninkového programu jsme se nechali inspirovat programem Cooperative Discipline, jehož autorkou je americká pedagožka a rodinná poradkyně Linda Albert. Teoretický rámec Kooperativní výchovy tvoří principy individuální psychologie Alfreda Adlera.
Anglicky
As a part of a grant project of School of Social Studies MU Brno we have prepared a training program for teachers and other professionals working with children. The program aims to improve interpersonal communication and relationships among the participants of the classroom process. It may also be helpful for the integration of children with different socio-cultural backgrounds. Our program is inspired by Cooperative Discipline, a program by Linda Albert, an American educator and family counselor. The framework of the program is based on the principles of individual psychology of Alfred Adler.
Návaznosti
MSM 142300001, záměr |
|