A 2000

Kooperativní výchova jako cesta k integraci jednotlivců bez ohledu na jejich etnický, ekonomický, sociální a jiný původ

ŠAFÁŘOVÁ, Michaela a Pavel MAŠEK

Základní údaje

Originální název

Kooperativní výchova jako cesta k integraci jednotlivců bez ohledu na jejich etnický, ekonomický, sociální a jiný původ

Název anglicky

COOPERATIVE DISCIPLINE AS A WAY TOWARDS INTEGRATING INDIVIDUALS WITH VARIOUS ETHNIC, ECONOMIC, SOCIAL AND OTHER BACKGROUNDS

Autoři

ŠAFÁŘOVÁ, Michaela a Pavel MAŠEK

Vydání

Brno, 2000

Nakladatel

FSS MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/00:00003038

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Classroom management; effective teaching; styles of classroom management; Individual Psychology; Cooperative Discipline
Změněno: 28. 2. 2001 12:52, Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D.

Anotace

V originále

V rámci plnění grantového projektu fakulty sociálních studií MU Brno "Podpora optimálního vývoje osobnosti a intelektu dětí ze znevýhodněného sociokulturního prostředí jako cesta k respektování lidských práv" jsme pro učitele a další profesionály pracující s dětmi připravili tréninkový program, který nabízí možnosti, jak zlepšit mezilidskou komunikaci a s ní související vztahy účastníků výukového procesu. Tento program může být zároveň cestou, jak do vyučování integrovat žáky z různého sociokulturního prostředí, aby byly akceptovány a využívány jejich kulturní odlišnosti při výuce. Při koncipování tohoto tréninkového programu jsme se nechali inspirovat programem Cooperative Discipline, jehož autorkou je americká pedagožka a rodinná poradkyně Linda Albert. Teoretický rámec Kooperativní výchovy tvoří principy individuální psychologie Alfreda Adlera.

Anglicky

As a part of a grant project of School of Social Studies MU Brno we have prepared a training program for teachers and other professionals working with children. The program aims to improve interpersonal communication and relationships among the participants of the classroom process. It may also be helpful for the integration of children with different socio-cultural backgrounds. Our program is inspired by Cooperative Discipline, a program by Linda Albert, an American educator and family counselor. The framework of the program is based on the principles of individual psychology of Alfred Adler.

Návaznosti

MSM 142300001, záměr
Název: Etnika, minority a marginalizované skupiny v ČR (Akronym: MAMIET)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Etnika, minority a marginalizované skupiny v ČR