MALACH, Antonín. Aplikace faktorů efektivnosti ve vybraném odvětví veřejného sektoru-školství. In Vliv veřejného sektrou na efektivnost rozvoje regionů. Brno: Masarykova Universita, 2001, s. 86-113. ISBN 80-210-2571-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aplikace faktorů efektivnosti ve vybraném odvětví veřejného sektoru-školství
Název anglicky Appplication of Efectivity Factors in Chosen Public Sector-education
Autoři MALACH, Antonín.
Vydání Brno, Vliv veřejného sektrou na efektivnost rozvoje regionů, s. 86-113, 2001.
Nakladatel Masarykova Universita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/01:00004166
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 80-210-2571-9
Klíčová slova anglicky Efectivity; factors; education; public-administration reform; scool administration; educational policy in region
Štítky Education, educational policy in region, Efectivity, factors, public-administration reform, scool administration
Změnil Změnil: doc. Ing. Antonín Malach, CSc., učo 1743. Změněno: 27. 4. 2001 10:19.
Anotace
Článek se zabývá školstvím jako dalším vybraným odvětvím, na kterém se demonstrují teoreticko-metodologické závěry (rozvoj vzdělání jako priorita současné vlády, evropská myšlenka vzdělanosi společnosti). Školství jako podstatná část reformy veřejné správy se dostává do působnosti krajské samosprávy. Studie se orientuje na analýzu faktorů efektivnosi studia, sitě škol, stupňů škol, prostupnost škol, optimální počty studenů z populace, kvalita vzdělávání, vzdělávání učitelů. Vzdělávání také souvisí s insitucionální podporou podnikání v regionu. Pojetí a změny ve vzdělání mají svůj kontext rovněž s procesy evr. integrace. Kapitola vyúsťuje do závěrů pro koncepci vzdělávácí politiky v regionu.
Anotace anglicky
Articel involves education as next chosen sector, on which we can demonstrate teoretic-metodological conclusions (development of education as priority of today's government, european though of educated society). Scool as important part of public-administration reform is under activity of regional self-administration. Study orienteers on efectivity of studying, school net, scool degrees, education of teachers. Education is in connection to institucional support of undertaking in region and europenan integration. Chapter gives conclusions for concepts of educational policy in region.
Návaznosti
MSM 145600001, záměrNázev: Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Faktory efektivnosti rozvoje regionů České republiky
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 07:18