2001
Aplikace faktorů efektivnosti ve vybraném odvětví veřejného sektoru-školství
MALACH, AntonínZákladní údaje
Originální název
Aplikace faktorů efektivnosti ve vybraném odvětví veřejného sektoru-školství
Název anglicky
Appplication of Efectivity Factors in Chosen Public Sector-education
Autoři
MALACH, Antonín
Vydání
Brno, Vliv veřejného sektrou na efektivnost rozvoje regionů, s. 86-113, 2001
Nakladatel
Masarykova Universita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/01:00004166
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
80-210-2571-9
Klíčová slova anglicky
Efectivity; factors; education; public-administration reform; scool administration; educational policy in region
Štítky
Změněno: 27. 4. 2001 10:19, doc. Ing. Antonín Malach, CSc.
V originále
Článek se zabývá školstvím jako dalším vybraným odvětvím, na kterém se demonstrují teoreticko-metodologické závěry (rozvoj vzdělání jako priorita současné vlády, evropská myšlenka vzdělanosi společnosti). Školství jako podstatná část reformy veřejné správy se dostává do působnosti krajské samosprávy. Studie se orientuje na analýzu faktorů efektivnosi studia, sitě škol, stupňů škol, prostupnost škol, optimální počty studenů z populace, kvalita vzdělávání, vzdělávání učitelů. Vzdělávání také souvisí s insitucionální podporou podnikání v regionu. Pojetí a změny ve vzdělání mají svůj kontext rovněž s procesy evr. integrace. Kapitola vyúsťuje do závěrů pro koncepci vzdělávácí politiky v regionu.
Anglicky
Articel involves education as next chosen sector, on which we can demonstrate teoretic-metodological conclusions (development of education as priority of today's government, european though of educated society). Scool as important part of public-administration reform is under activity of regional self-administration. Study orienteers on efectivity of studying, school net, scool degrees, education of teachers. Education is in connection to institucional support of undertaking in region and europenan integration. Chapter gives conclusions for concepts of educational policy in region.
Návaznosti
MSM 145600001, záměr |
|