D 2001

Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy

RABUŠICOVÁ, Milada a Jiří ZOUNEK

Základní údaje

Originální název

Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy

Název anglicky

The Role of Parents in the relation to the School: legislation analysis

Autoři

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Ostrava, Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum, s. 248-251, 2001

Nakladatel

ČAPV, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/01:00004282

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-7042-181-9
Změněno: 12. 7. 2008 11:14, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je jedním z prvních výstupů rozsáhlejšího výzkumného projektu s názvem Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy. Autoři se v něm snaží se hledat odpovědi na otázky týkající se toho, jaká role se v legislativních a dalších školských dokumentech připisuje rodičům, zda a jak je v nich definována role rodičů jako výchovných a jako sociálních partnerů školy, zda a jak jsou vymezena individuální a kolektivní práva a povinnosti rodičů ve vztahu ke vzdělávání a k výchově jejich dětí a případně ke škole. Snaží se zachytit, jaké pozice připisuje rodičům legislativa obecně i ve specifických případech. Tyto nálezy, jež budou vycházet z obsahové analýzy českých legislativních dokumentů různé síly a školní dokumentace vybraných škol, budou potom vztaženy k základním přístupům k rodičům ve vztahu ke škole, jak jsou popsány v relevantní literatuře. Jedná se o koncepty, které lze shrnout pod označení "rodiče jako problém", "rodiče jako zákazníci" a "rodiče jako partneři".

Anglicky

The article is one of the first results of the research project with the title Role of the Parents as educational and social partners of the School. It is based on legislation analysis and on analysis of school documents. Authors try to find whether concepts like "parents as a problem", "parents as a customers" or "parents as a partners" can be identify.

Návaznosti

GA406/01/1077, projekt VaV
Název: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy