2001
Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy
RABUŠICOVÁ, Milada a Jiří ZOUNEKZákladní údaje
Originální název
Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy
Název anglicky
The Role of Parents in the relation to the School: legislation analysis
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Ostrava, Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum, s. 248-251, 2001
Nakladatel
ČAPV, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/01:00004282
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-7042-181-9
Změněno: 12. 7. 2008 11:14, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Příspěvek je jedním z prvních výstupů rozsáhlejšího výzkumného projektu s názvem Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy. Autoři se v něm snaží se hledat odpovědi na otázky týkající se toho, jaká role se v legislativních a dalších školských dokumentech připisuje rodičům, zda a jak je v nich definována role rodičů jako výchovných a jako sociálních partnerů školy, zda a jak jsou vymezena individuální a kolektivní práva a povinnosti rodičů ve vztahu ke vzdělávání a k výchově jejich dětí a případně ke škole. Snaží se zachytit, jaké pozice připisuje rodičům legislativa obecně i ve specifických případech. Tyto nálezy, jež budou vycházet z obsahové analýzy českých legislativních dokumentů různé síly a školní dokumentace vybraných škol, budou potom vztaženy k základním přístupům k rodičům ve vztahu ke škole, jak jsou popsány v relevantní literatuře. Jedná se o koncepty, které lze shrnout pod označení "rodiče jako problém", "rodiče jako zákazníci" a "rodiče jako partneři".
Anglicky
The article is one of the first results of the research project with the title Role of the Parents as educational and social partners of the School. It is based on legislation analysis and on analysis of school documents. Authors try to find whether concepts like "parents as a problem", "parents as a customers" or "parents as a partners" can be identify.
Návaznosti
GA406/01/1077, projekt VaV |
|